Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det enda jag egentligen frågade var om min belåning på nästan 3 gånger inkomst räcker för sanering utan att liksom blanda in övrigt. Jag menar att om mina skäl till skulderna är okej enligt kronis och jag gjort vad jag kan för att lösa det. Räcker då 3 gånger inkomst i övrigt för att vara kvalificerad

Nej.

Nej tack måste fixa lägenhet innan löneutmätning.
Hon går ej med på att påverkas överhuvudtaget:)
Karma kanske. Lämnade en tjej för 10 år sen pågrund av en anmärkning och skuldsaldo på 30K haha
Du kan ju göra en uträkning och jämföra med den budget ni lever efter idag. Se om det går att lösa det hela. Utan att flytta isär, hade ni inte barn tillsammans?

Du kan ju göra en uträkning och jämföra med den budget ni lever efter idag. Se om det går att lösa det hela. Utan att flytta isär, hade ni inte barn tillsammans?

Jo men verkar inte spela någon som helst roll. Sen har hon en bil som hon aldrig kommer släppa någonsin som dessvärre står i mitt namn.... bekymmer bekymmer. Dessutom har jag redan lämnat en som var i kronis och min nuvarande frågade om jag kunde förlåta eller leva med någon som gjort så som jag mot mig, svaret är i helvete heller.
Hade aldrig levt med någon som förstört som jag gjort

Tur att spelmissbruk är en sjukdom för enligt mig är det rent jävla vansinne utav en person som förlorat lite för mycket hjärnceller tillfälligt.

Ännu värre att komma ut med detta snart då alla runtomkring tycker detta är totalt oacceptabelt beteende som enbart förlorare och klassens avskum håller på med... ska bli kul att se hur folk ser på en framöver

Ännu värre att komma ut med detta snart då alla runtomkring tycker detta är totalt oacceptabelt beteende som enbart förlorare och klassens avskum håller på med... ska bli kul att se hur folk ser på en framöver
Släpp offerkoftan! Och börja lära dig hur man överlever på normalbeloppet. Din sambos pengar kan inte krävas in för att betala dina skulder. Däremot spelar de roll för hur mycket av dina pengar som kan utmätas eller betalas i en skuldsanering. Hur stor andel av er gemensamma inkomst står du för och hur stor andel står hon för?

När jag till sist stod inför skuldsanering var mina skulder uppe i ca 1,7 miljoner och en årsinkomst på ca 500000. Men hade också försörjningsansvar för tre barn och en arbetslös man.

Barn ska inte behöva leva under såna förhållanden. Gå till kommunen och se om du kan få hjälp att prata med en beroendeterapeut, boka också en tid hos budget och skuldrådgivare. Fokusera på kidsen och skit i allt annat. Trust me, Been there done that.

What comes Around Goes around!

Hmm
Barn ska inte behöva leva under såna förhållanden. Gå till kommunen och se om du kan få hjälp att prata med en beroendeterapeut, boka också en tid hos budget och skuldrådgivare. Fokusera på kidsen och skit i allt annat. Trust me, Been there done that.

Jo men jag vägrar gå på löneutmätning ett större tag, skuldsanering eller ej annars blir det flytt åt vilket väderstreck som helst 20 mil ifrån. Trött på denna skit jag satt mig i. Skulle nog spelat mera innan spelpaus för att ökat skuldkvoten mera

Också intresserad av svar på detta.

Om @KassaKon ids kan ha skriva lite utförligt vilka varför och hur processen gick?
Jag kommer tyvärr inte ihåg några detaljer. Jag fick brev där det stod att de ( det var nog två borgenärer) hade motsatt sig och så deras skäl varför (bara smörja och sådant som jag redan hade redogjort för, bla tyckte en borgenär att jag inte skulle få skuldsanering för att min man var arbetslös). Jag fick möjlighet att bemöta detta skriftligt och sedan tror jag det gick till en jurist för beslut.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp