Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hur kan du betala så mycket till Skusan förstår jag inte?

Själv betalar jag 17.428kr/mån med en månadslön på ca 41.000kr/mån, boendekostnad 6.700kr, buffert 800kr och är ensamstående...
Delar kanske bostadskostnad med nån annan? :)

Ge inte felaktiga svar.. tack :). Jag vet flertalet här ute som ej fått sina CSN lån pausade utan fick t.o.m behålla pengar till just den månatliga avbetalningen. @magdaa är en av dom till exempel och hon är i samma ålder & med vad jag skulle vilja påstå liknande förutsättningar som @Ny2018.

Ok, här är korrekt information
"Csn hade inte ingått ändå. Bara de delbetalningar som förfallit"

• Gilla
Reaktioner: lex
Ok, här är korrekt information
"Csn hade inte ingått ändå. Bara de delbetalningar som förfallit"

ingår inte i betalplanen, men man kan argumentera att eftersom man kan få beviljat att behålla pengar för att betala lånet, så ”ingår” det i någon form.

saneras ju inte heller efter 5 år.

ingår inte i betalplanen, men man kan argumentera att eftersom man kan få beviljat att behålla pengar för att betala lånet, så ”ingår” det i någon form.

saneras ju inte heller efter 5 år.

Csnlån i delar som inte förfallit ingår inte i skuldsanering oavsett argumenterande.

Csnlån i delar som inte förfallit ingår inte i skuldsanering oavsett argumenterande.

Vad som likväl är intressant är hur det kommer sig att vissa får behålla pengar under skuldsanering för att betala av sin CSN skuld medans andra får CSN lånet pausat under skuldsaneringen?!

Mitt exempel med @magdaa och @Ny2018 kvarstår. Två personer med liknande förutsättningar, men en fick CSN lånet pausat och den andra fick behålla pengar för att just kunna fortsätta reglera CSN lånet under skuldsaneringen...

Känns lite märkligt kan ja tycka...

Vad som likväl är intressant är hur det kommer sig att vissa får behålla pengar under skuldsanering för att betala av sin CSN skuld medans andra får CSN lånet pausat under skuldsaneringen?!

Mitt exempel med @magdaa och @Ny2018 kvarstår. Två personer med liknande förutsättningar, men en fick CSN lånet pausat och den andra fick behålla pengar för att just kunna fortsätta reglera CSN lånet under skuldsaneringen...

Kan det inte ha med åldern att göra? Man ska ju ha betalt sitt CSN vid en viss ålder väl?

Kan det inte ha med åldern att göra? Man ska ju ha betalt sitt CSN vid en viss ålder väl?

Absolut, men dessa personer ligger i samma ålderskategori...så mycket vet ja :)

Ps. Om man ska betalt sitt lån vid en viss ålder är avhängt av om man har lån enligt den gamla eller nya regeln hos CSN.
Den gamla regeln innebar att lånen istället avskrevs vid pensionsåldern medans den nya regeln gjorde gällande att hela CSN skulden skulle slutregleras innan uppnådd pensionsålder oavsett inkomst.

Likväl har det inte med saken att göra, du pratar om betalplanens utformning.
Ej förfallna delar av csnlån ingår inte i skuldsaneringen.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp