Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vet inte om jag hurrade för tidigt men jag fick beslut om skuldsanering för 4v sen men idag fick jag ett brev att PS inkasso & juridik ab har överklagat beslutet. 1 av ca 30 borgenärer har klagat alltså. Dom fick in överklagan sista dagen av vad jag kan räkna. Står inge om varför dom överklagat.

Hur lång tid tar denna process? Vet nån vilka lån som kan hamna hos PS inkasso & juridik ab?

Vet inte om jag hurrade för tidigt men jag fick beslut om skuldsanering för 4v sen men idag fick jag ett brev att PS inkasso & juridik ab har överklagat beslutet. 1 av ca 30 borgenärer har klagat alltså. Dom fick in överklagan sista dagen av vad jag kan räkna. Står inge om varför dom överklagat.

Hur lång tid tar denna process? Vet nån vilka lån som kan hamna hos PS inkasso & juridik ab?

Det borde framgå av hela luntan med papper som Du fick från KF gällande Din betalplan.

På något av alla dessa papper framgår även vilka borgenärerna är och dess eventuella ombud.
Ombuden brukar ju i de flesta fall vara något inkassobolag.

Fick brev idag om att kronofogden fått in min begäran om omprövning, bara att invänta domen. :confused:

Det värsta i alla dessa processer kring skuldsanering är ju den enormt långa handläggningstiden som kan driva vem som helst till vansinne. Oh well.

Räkna med 4-6 mån hos tingsrätt, är inte prioriterade mål där

Fick brev idag om att kronofogden fått in min begäran om omprövning, bara att invänta domen. :confused:

Det värsta i alla dessa processer kring skuldsanering är ju den enormt långa handläggningstiden som kan driva vem som helst till vansinne. Oh well.

Varför omprövning? Blev inte Du alldeles nyligen beviljad skuldsanering?!

Varför omprövning? Blev inte Du alldeles nyligen beviljad skuldsanering?!

Nja, jag blev beviljad mars 2019.

Jag skickade ju in om omprövning för att min O.b aldrig togs med i beslutet så jag skrev att jag kan betala mer.

Jag skickade ju in om omprövning för att min O.b aldrig togs med i beslutet så jag skrev att jag kan betala mer.

Just de jaaa... de hade ja glömt bort i semesterkoman...

Det tar inte så lång tid, går inte via tingsrätten i alla fall. Min handläggare satt hos skuldsaneringsenheten.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp