Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tar ju ca 3 månader innan dom börja titta på den dock

Ja precis...men nu vet jag att den är i "kö" i alla fall. Kanske längre tid också med tanke på semester osv...så räknar inte med att höra från dom förrän slutet på oktober eller kanske tom november.
Men gör inte så mycket egentligen för min del....då hinner jag söka fler jobb och har man en jäkla tur kanske man rent av får ett av jobben så man jobbar mer än 70%.

Jag känner bara så -panik,orolig kan knappt sova. Mår dåligt över Situationen jag hamnat i. Att jag släppt allt. Betalar hyra o det som är viktigaste (barnomsorg, a-kassa/facket, mobil, hem,min och barnförsäkring).

Har inget hos kfm men snart hamnar det där. Därför känner jag panikångest och ja vette fan allt!!

Jag känner bara så -panik,orolig kan knappt sova. Mår dåligt över Situationen jag hamnat i. Att jag släppt allt. Betalar hyra o det som är viktigaste (barnomsorg, a-kassa/facket, mobil, hem,min och barnförsäkring).

Har inget hos kfm men snart hamnar det där. Därför känner jag panikångest och ja vette fan allt!!

Paniken kommer släppa så småningom när du inser att du trots allt har mer över varje månad. Man har inte mycket att röra sig på vid tex löneutmätning MEN man slipper jaga nya lån varje månad och det går även om det ibland är jäkligt tufft. Man kan inte alltid unna sig nåt men man överlever och sakta inser man det och börjar må bättre. Försök tänka positivt, även om det är svårt det vet jag.

Paniken kommer släppa så småningom när du inser att du trots allt har mer över varje månad. Man har inte mycket att röra sig på vid tex löneutmätning MEN man slipper jaga nya lån varje månad och det går även om det ibland är jäkligt tufft. Man kan inte alltid unna sig nåt men man överlever och sakta inser man det och börjar må bättre. Försök tänka positivt, även om det är svårt det vet jag.
Fruktansvärt svårt. Jag bokstavligen sörjer som att någon har dött. Kan knappt äta, sova. Känns som jag svikit barnen. Försöker ej visa nåt för dom hur jag mår. Löneutmätning dom kan ju inte ta nåt där. Finns inget att hämta från 17000 kr på en hyra 8300 med två barn.

Känner dessvärre igen allt. Man mår inget bra alls. Det är en konstig känsla att bara släppa allt och sluta betala och se sitt sjunkande skepp.. det enda är många gånger att söka skuldsanering. Det beskrivs ibland i media att det skulle vara så ”enkelt” att få nu men det är fortfarande svårt att få skuldsanering. Man kan dock söka obegränsat antal gånger. Själv beviljades jag vid 2:a söktillfället.

Varför blev du inte beviljad på första om jag får fråga?

Tror det hade gått lite för kort tid sedan jag fått löneutmätning. Och att skulderna var lite för nya. Sedan ändrades reglerna så att skulderna inte nödvändigtvis behövde vara gamla. Gick regelbundet till kommunens budget och skuldrådgivare och då fyller man också i sin ansökan om skuldsanering med att ”jag har kontakt mer skuldrådgivare”, det är ett bättre utgångsläge, de kollar på om man verkligen ”gjort allt” för att lösa sin situation. Första ansökan var med hjälp av skuldrådgivare, 2:a försöket gjorde jag helt för egen maskin. Ansökan hade en mängd brister med det gick vägen till slut.

Hur funkar det om man sparar pengar på Avanza bank och investerar lite där? Kan det ställa till det för min skuldsanering?
Med pengar från det jag får över då mest.
Syns det sen om man tex skulle få ihop en slant där som kan skada min sanering?

Hur funkar det om man sparar pengar på Avanza bank och investerar lite där? Kan det ställa till det för min skuldsanering?
Med pengar från det jag får över då mest.
Syns det sen om man tex skulle få ihop en slant där som kan skada min sanering?

Du kan definitivt inte göra något sådant, tyvärr. Man är hela tiden granskad under skuldsaneringsåren. Det kanske är så att man har 20-30 olika skulder och någon av dessa borgenärer försöker få skuldsaneringen upphävd. De kan hävda att man inte är en person som borde ha skuldsanering etc. Om din skuldsanering upphävs pga. sådana eller andra liknande orsaker är det i princip omöjligt att någonsin få skuldsanering igen.

Det får inte ”sticka i ögonen” på borgenärerna, det bästa är bara försöka härda ut och följa betalplanen tills det är över. Tänk också på att vara noga med att skicka in omprövning till Kronofogden vid ändrade ekonomiska förhållanden, inte minst om man flyttar ihop med någon (det är en av de saker som påverkar betalplanen mest). Ofta får man behålla sin årliga löneförhöjning osv (upp till en viss gräns).

Men den viktigaste aspekten med att skicka in omprövning vid ändrade förhållanden är att förebygga att någon av de man är skyldig pengar försöker få din skuldsanering upphävd för att du INTE meddelat ändrade förhållanden.

Ska jag skriva till dom att jag har precis ansökt om bostadsbidrag. Men det här med att det för färska lån förstår inte varför dom kollar på sån. Speciellt jag som har tagit små lån för täcka saker o ting o jaga varenda jävla månad det går liksom inte ihop för mig.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp