Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Är det någon som kan svara på vad som händer om inte alla lämnat in sina fordringar en månad efter kungörelsen?

På endel inkassobolag/lån står det inledd skuldsanering men många ringer fortfarande flera gånger om dagen och föreslår avbet. planer
Vart ser du den infon?

Hur lång tid efter beslut om inledande skuldsanering får arbetsgivaren reda på att dom skall stoppa löneutmätningen?
Jag fick mitt beslut i slutet av förra veckan men lönekontoret visste inte om detta idag...

Man blir väldigt depp när man loggar in och kontrollerar sitt skuldsaldo hos kfm och ser att det ökat med 3000 kr sedan den 3 juli :(
230 kr per dag ökar mina skulder trots att jag har löneutmätning där dom drar ca 5400 kr i månaden. Vet att det finns dom som har det värre än mig också...
Jag hoppas innerligt att kfm tycker jag ansträngt mig tillräckligt nu med att försöka öka mina inkomster så jag kan få en skuldsanering beviljad. Kommer ju aldrig bli skuldfri utan det.

Hur lång tid efter beslut om inledande skuldsanering får arbetsgivaren reda på att dom skall stoppa löneutmätningen?
Jag fick mitt beslut i slutet av förra veckan men lönekontoret visste inte om detta idag...

Ja, löneutmätningsbeslutet upphävs samma dag eller dagen efter. Är en uppgift som är centraliserad, så den görs bara på ett ställe i landet.

Ja, löneutmätningsbeslutet upphävs samma dag eller dagen efter. Är en uppgift som är centraliserad, så den görs bara på ett ställe i landet.
Hmmmmm... Konstigt att dom inte fått något besked från KFM ännu.
Själv fick jag beskedet med posten igår.

Fast arbetsgivaren får det inte dagen efter...

Hmmmmm... Konstigt att dom inte fått något besked från KFM ännu.
Själv fick jag beskedet med posten igår.

Arbetsgivaren får också brev, så fick du ditt beslut på posten igår så borde arbetsgivaren fått det igår/idag

Är ju inte säkert dem hunnit registrera det än, är ju semestertider... vi är normalt 2 och en halv. Nu är vi bara en och hanterar bara post en gång i veckan.

Man blir väldigt depp när man loggar in och kontrollerar sitt skuldsaldo hos kfm och ser att det ökat med 3000 kr sedan den 3 juli :(
230 kr per dag ökar mina skulder trots att jag har löneutmätning där dom drar ca 5400 kr i månaden. Vet att det finns dom som har det värre än mig också...
Jag hoppas innerligt att kfm tycker jag ansträngt mig tillräckligt nu med att försöka öka mina inkomster så jag kan få en skuldsanering beviljad. Kommer ju aldrig bli skuldfri utan det.
Samma för min man , hans skuldsaldo ökar ca 8000kr/månad, har löneutmätning på6000kr... en ökning med 2000kr varje månad..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp