Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag skulle ringt kfm och pratat med dom. Förklarat varför så kanske du kanske kan få betala mindre eller funkar det inte som vid löneutmätning om man får en hög kostnad på nåt tex tandläkare/glasögon @Lasseman ?
Tyvärr så kan man endast be om omprövning vid stadigvarande inkomstbortfall allt annat anses skullas betalas med buffertpengarna och de betalningsfria månaderna.

Tyvärr så kan man endast be om omprövning vid stadigvarande inkomstbortfall allt annat anses skullas betalas med buffertpengarna och de betalningsfria månaderna.

Be om ompröving kan man göra för att solen går upp och ner. Att nå framgång med det är något annat.:)
Är lite illavarslande i allmänhet för framtiden om det inte går att sköta skuldsaneringen

Jag tror invändningarna brukar komma efter förslag till skuldsanering

Okej, så det kan alltså dröja länge till?

Nu som sagt, i fredags, var sista dagen att anmäla fordringar. Hur lång tid tar processen efter det? Alltså till beslut?

Be om ompröving kan man göra för att solen går upp och ner. Att nå framgång med det är något annat.:)
Är lite illavarslande i allmänhet för framtiden om det inte går att sköta skuldsaneringen
Att ha skuldsanering är inte det enklaste om man har den gamla varianten eller inte har ett överskott så att man kan lägga undan under de betalningsfria månaderna.
Jag ska inte klaga då min inkomst är hög och jag kan lägga undan en del men jag har full respekt för de som har det tufft att gå ihop det.

Hörde av en granna som fått sanering beviljat 3 år!! Brukar det inte vara 5 år??

Att ha skuldsanering är inte det enklaste om man har den gamla varianten eller inte har ett överskott så att man kan lägga undan under de betalningsfria månaderna.
Jag ska inte klaga då min inkomst är hög och jag kan lägga undan en del men jag har full respekt för de som har det tufft att gå ihop det.
Största enskilda hindret för folk att kunna fullfölja gamla sortens skuldsanering var nog att man skulle sköta inbetalningarna till höger och vänster själv. (det finns dock stöd i nya lagen för sådant förfarande nu med). Man fick ett jätteschema med kanske 100 olika skulder på, vissa skulle det betalas någon tia i månaden i 5 år, några skulle få 50 kr i månaden första året, några skulder fick 15 kr i månaden varje kvartal, någon skuld fick bara några kronor vid ett enda tillfälle. Där fanns det goda möjligheter att göra fel

Hörde av en granna som fått sanering beviljat 3 år!! Brukar det inte vara 5 år??

Skuldsaneringen är 5 år, betalningsplanen kan kortas ner till 3 år om det finns beaktningsvärda skäl, tex barn i familjen som fått levt under lång tid i skuldsatthet

Skuldsaneringen är 5 år, betalningsplanen kan kortas ner till 3 år om det finns beaktningsvärda skäl, tex barn i familjen som fått levt under lång tid i skuldsatthet
Ok då har nog grannen fått 3 år pga sina barn som hon har ensam..

En fråga: När det gäller tandläkarbesök som kan bli en väldigt kostsam historia. (Talar av egen erfarenhet) varför väljer man istället inte att gå till studentkliniken där det oftast är mer än hälften så billigt?

I mitt landsting har dom dessutom på prov infört för i år att man får betala 200kr vid de tre första besöken och sen går man gratis resten av året oavsett om du ska göra en rotfyllning eller bara en undersökning.

Man får betala med sin tid men i vissa fall är fler kronor sparade viktigare än ledig tid.

En fråga: När det gäller tandläkarbesök som kan bli en väldigt kostsam historia. (Talar av egen erfarenhet) varför väljer man istället inte att gå till studentkliniken där det oftast är mer än hälften så billigt?

I mitt landsting har dom dessutom på prov infört för i år att man får betala 200kr vid de tre första besöken och sen går man gratis resten av året oavsett om du ska göra en rotfyllning eller bara en undersökning.

Man får betala med sin tid men i vissa fall är fler kronor sparade viktigare än ledig tid.
Något sådant finns tyvärr inte i min kommun.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp