- Meddelanden
- 1 509
- Mottagna reaktioner
- 1 026
- Poäng
- 867
Något sådant finns tyvärr inte i min kommun.
Kom just på att det finns väl kanske bara i de städer som har universitet. My bad.
Något sådant finns tyvärr inte i min kommun.
Aldrig hört talas om här heller....En fråga: När det gäller tandläkarbesök som kan bli en väldigt kostsam historia. (Talar av egen erfarenhet) varför väljer man istället inte att gå till studentkliniken där det oftast är mer än hälften så billigt?
I mitt landsting har dom dessutom på prov infört för i år att man får betala 200kr vid de tre första besöken och sen går man gratis resten av året oavsett om du ska göra en rotfyllning eller bara en undersökning.
Man får betala med sin tid men i vissa fall är fler kronor sparade viktigare än ledig tid.
I vår stad finns ett av Sveriges största universitet och vi har det inte. Det är nog något väldigt lokalt.Kom just på att det finns väl kanske bara i de städer som har universitet. My bad.![]()
I vår stad finns ett av Sveriges största universitet och vi har det inte. Det är nog något väldigt lokalt.

universitet med tandläkarutbildning förmodligen![]()

I vår stad finns ett av Sveriges största universitet och vi har det inte. Det är nog något väldigt lokalt.
Det lät konstigt, är det kanske pga att dom inte har tandläkarutbildningen i alla städer? Hur ska annars studenterna utföra praktik på patienter?
Är det någon som kan svara på vad som händer om inte alla lämnat in sina fordringar en månad efter kungörelsen?
På endel inkassobolag/lån står det inledd skuldsanering men många ringer fortfarande flera gånger om dagen och föreslår avbet. planer
Förmodligen pga att Tandis inte finns på den orten. Min mamma var tandläkare och utbildningen finns bara på ett fåtal orter, som i Malmö t.ex.