Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja det är så de förklarade för oss också så att det blir tills han blir 21 och det blir i oktober,men jag var tvungen att krisa i de alternativ som fanns i ansökan atta har du barn under 21 så krisade jag Ja och om personen betalar hyra krisa jag Nej.
så får se vilken beslut kommer det bli så ska man förklara varför han inte betalar.
Vet du om man ska säga som det är om hur frugan skulder kom eller vad som är bra för att få inledande ingen aning,läste här att det bästa att säga som det är .

Knappast lönt att ljuga.

Knappast lönt att ljuga.
Tänkte väl också så och ja nu är det ansökan i väg så ska vi se vad det blir men hoppas inte på ngt för gjorde själv ansökan det var bara att fylla på det var inte svårt men kanske kommer flera frågor senare,
så vet ej om det behövs ngt mer men får se resultaten så kan man vid eventuell avslag ta hjälp via kommun skulrådgivare.
Det är bara att vänta
Tack för infon-hjälp.

Jag har en fundering. Om man säg har löneutmätning i ett halvår och sedan får beviljad skuldsanering. Har man skuldsanering i 4,5 år eller 5 år?

Säker på det? Har läst att folk som haft löneutmätning ett tag kan få förkortad tid pga att man redan betalat tidigare.

Jag är säker. En del får en kortare skuldsanering men det är p g a. helt andra skäl. Utmätning och skuldsanering är två vitt skilda saker.

Säker på det? Har läst att folk som haft löneutmätning ett tag kan få förkortad tid pga att man redan betalat tidigare.

Tänker du kanske på att någon fått inledande skuldsanering och betalat några månader fram tills att personen fått saneringen beviljad? För då räknas dom månaderna av som en del av betalningsplanen.

Skuldsaneringen är alltid på 5 år och man räknar tiden för inledande med. Betalplanen kan däremot bli kortare om det finns skäl för det, tex sjukdom, långvarig skuldsättning med barn inblandade, ålder mm. Att ha haft löneutmätning några år ger inte förkortad betalplan om inga andra skäl finns. Anmärkning för skuldsanering ligger kvar i 5 år.

Någon som missat 2 betalningar på sin sanering? Inte efter varandra utan utspritt? Vad händer? :-/

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp