Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Har du tagit tag i spelandet? Gjort något för att bli av med spelmissbruket? Nämnde du i ansökan att du tagit lån i din frus namn för att spela är det helt kört kan jag garantera.

Tror tyvärr dom kommer neka pga för dålig inkomst också. Inte lätt nu i Corona tider :/

Hej

Har inte spelat sedan 2006,har gått på samtal Ang spelmissbruk
Har inte skrivit i ansökan att jag tog lån i frugan namn för det finns bara att välja och krisa i hur kom skulder olika alternativ
Har inga nya skulder allt är från 2005-2006
Tyvärr kan jag inte få full tids jobb pga Corona för det är fasta personalen som sägs upp så där kan man inte göra ngt.
Men jag har skickat nu så får vi se vad det blir,
så får jag vänta på jobb så kan man testa igen.

Hej

Har inte spelat sedan 2006,har gått på samtal Ang spelmissbruk
Har inte skrivit i ansökan att jag tog lån i frugan namn för det finns bara att välja och krisa i hur kom skulder olika alternativ
Har inga nya skulder allt är från 2005-2006
Tyvärr kan jag inte få full tids jobb pga Corona för det är fasta personalen som sägs upp så där kan man inte göra ngt.
Men jag har skickat nu så får vi se vad det blir,
så får jag vänta på jobb så kan man testa igen.

Okej va bra. Håller tummarna för dig!

Ja, jag har ju fått en anmärkning som syns på UC för denna skuld. Då har ju kfm också registrerat utslaget. Borde det då inte synas där? Eller är det fördröjning via mina sidor? Utslaget är daterat 6/7

Inte vad jag vet, men syns utslag där?

Hej

Detta är min första post så vet ej hur ska jag börja.

Mina skulder började med att jag spelade bort flera 100tusen det var redan 2005.
I måndags så loggade jag Inn på kronofogdens sida där där jag saldo på 1.370.000 skuld.
Frugan har ca 600.000 och allt är det mitt fel,
lånat i hennes namn och spelatt bort...sedan 2005
Så tillsammans blir det ca 2miljoner i skuld.

Sökte skuldsanering nu i måndags utan skuldrådgivare och funderar vilka chanser finns att få beviljat.

Frugan har fast jobb och har utmätning sedan 2006 som ligger på ca 8000 mån.
Jag har inte sånt tur blev uppsagd och fick föra året jobb och hade fram till februari provanstälning och så kom Corona så det blev inte förlängt utan är jag timmanstäld nu och får ca 10t efter skatt
Har utmätning på ca 2000kr men hade innan på fulltid ca 10000.
Har en son som bor hos oss det skrev jag i ansökan som inneboende men betalar ingen hyra för han har
soc.bidrag inget jobb,vet ej om det kommer krångla
Hyran ligger på 7200
Jag vet inte om jag gjort rätt men läser här att man kan inte förlora mer än att bara få ett Nej.

Fick idag från kronofogden att de har tagit emot våran ansökan så får vi se nu när kommer beskedet,
enligt många här tar ca 2-3 månad.
Efter alla år med utmätning skulderna bara ökat hella tiden så tack för bra forum och det hjälper.
Nu är det bara att vänta och hoppas på det bästa.

Den vuxna som bor hos er ska såklart betala sin del av hyran, annars låter väl det mesta okej

Den vuxna som bor hos er ska såklart betala sin del av hyran, annars låter väl det mesta okej
@Lasseman
Sonen är snart 21 och efter gymnasiet så har inte ngt jobb så bor hos oss sen han föds kan man säga,och vet ej hur det fungerar för han fick bidrag fr arbetsförmedling efter gymnasiet i början och bara ca1200 i mån nu får han 4000 som ngt aktivitet stöd.
vet ej vem ska man kontakta Ang hyran eller så,
Isoffal vad mycket ska man betala och ska man gå till socialen och fråga ingen aning

Vad det gäller frugans skulder som jag tog i hennes namn och spelade bort ska man säga då att det gjorde jag eller ska man säga inte som det är?.

Tack för bra info .

@Lasseman
Sonen är snart 21 och efter gymnasiet så har inte ngt jobb så bor hos oss sen han föds kan man säga,och vet ej hur det fungerar för han fick bidrag fr arbetsförmedling efter gymnasiet i början och bara ca1200 i mån nu får han 4000 som ngt aktivitet stöd.
vet ej vem ska man kontakta Ang hyran eller så,
Isoffal vad mycket ska man betala och ska man gå till socialen och fråga ingen aning

Vad det gäller frugans skulder som jag tog i hennes namn och spelade bort ska man säga då att det gjorde jag eller ska man säga inte som det är?.

Tack för bra info .

Socialtjänsten ska hjälpa med sånt. Er hyra ska egentligen reduceras så det räknas som han betalar en del av hyran och det därmed går utmäta mer på era löner.

Socialtjänsten ska hjälpa med sånt. Er hyra ska egentligen reduceras så det räknas som han betalar en del av hyran och det därmed går utmäta mer på era löner.
Ok tack för hjälpen,tror vi eller han kontaktade socialen när han slutade gymnasie men de sa det är vi föräldrar som ska ta hand om tills han är 21 och det blir i oktober och i ansökan var alternativ att har barn under 21 och då krisade jag på Ja och personen betalar inte hyra,och anledning varför inte betalar hyra.

Men kanske tills de tar ngt beslut kommer han bli 21 så vet ej hur det fungerar.

Men ska kontakta socialen och fråga hur kan man få hjälp,får se vad de kommer säga.
Annars hyran är på 7200 så blir det delat på 3 eller kanske han ska betala mindre .
Mvh

Ok tack för hjälpen,tror vi eller han kontaktade socialen när han slutade gymnasie men de sa det är vi föräldrar som ska ta hand om tills han är 21 och det blir i oktober och i ansökan var alternativ att har barn under 21 och då krisade jag på Ja och personen betalar inte hyra,och anledning varför inte betalar hyra.

Men kanske tills de tar ngt beslut kommer han bli 21 så vet ej hur det fungerar.

Men ska kontakta socialen och fråga hur kan man få hjälp,får se vad de kommer säga.
Annars hyran är på 7200 så blir det delat på 3 eller kanske han ska betala mindre .
Mvh

Tror man delar på 3.
Vad jag vet är man försörjningpliktig för barn till dom går ut gymnaiset, dock längst till dom fyller 21

Tror man delar på 3.
Vad jag vet är man försörjningpliktig för barn till dom går ut gymnaiset, dock längst till dom fyller 21
Ja det är så de förklarade för oss också så att det blir tills han blir 21 och det blir i oktober,men jag var tvungen att krisa i de alternativ som fanns i ansökan atta har du barn under 21 så krisade jag Ja och om personen betalar hyra krisa jag Nej.
så får se vilken beslut kommer det bli så ska man förklara varför han inte betalar.
Vet du om man ska säga som det är om hur frugan skulder kom eller vad som är bra för att få inledande ingen aning,läste här att det bästa att säga som det är .

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp