Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ok, det har varit en ond cirkel med hopbakslån och sedan mindre lån igen för att gå runt - har inte köpt så mycket utan mest betalat räkningar och köpt mat mm. Har inte kvar gamla lånehandlingar etc - bara de senaste. Tänkte prata med kommunens skuldrådgivare också, de kanske har lite tips.

Tack för ditt svar, ha en fin helg
Exakta anledningen jag också sitter i situationen jag gör. Jag har skickat in en ansökan i början av Juni så om du/ni klarar att avvakta så kanske du får en liten hint vad du kan vänta dig.

Har gjort så i 11 år räkna jag fram till så kommer bli jobbigt att ta fram info om alla lån jag har haft dessa 11 år, kommer inte ens ihåg hälften av dom..

Hej,

Har lite frågor angående skuldsanering:

1.) Finns det något tak för hur mycket skulder man får ha?
2.) Under femårsperioden man har skuldsanering, måste detta skötas till punkt och pricka?
3.) Få skuldsanering, sedan sticka utomlands i x antal år och komma tillbaka skuldfri?

Hej,

2.) Under femårsperioden man har skuldsanering, måste detta skötas till punkt och pricka?
3.) Få skuldsanering, sedan sticka utomlands i x antal år och komma tillbaka skuldfri?

Nej
Ja
Nej

Hej,

Nej
Beror på
Beror på

Nej
Beror på
Beror på

Nu tolka jag hans frågor som att man kunde sticka utomlands och skita i och betala i 5 år och sedan vara skuldfri och nej det kan man inte.

Däremot så kan man naturligtvis arbeta utomlands om man betalar enligt plan och anmäler förändrar inkomst. antar dock att det inte går om man säger upp sig i Sverige och tar ett arbete utomlands med mycket mindre i lön...

och ja man kan vara sen 3-4 månader om man betalde ikapp utan att förlora saneringen.

Hej,

Inget illa menat men har du läst på vad en skuldsanering innebär ?
Du ska betala enligt betalplanen oavsett om du är i Sverige el utomlands.

Inget illa menat men har du läst på vad en skuldsanering innebär ?
Du ska betala enligt betalplanen oavsett om du är i Sverige el utomlands.

Om man har en betalplan

Hej,

Även första frågan beror på. Man kan ju inte låna upp så mycket man kan, skita i att betala och förvänta sig att få allt bortsanerat. Och så finns det vissa skulder som inte kan saneras bort med.

Exakta anledningen jag också sitter i situationen jag gör. Jag har skickat in en ansökan i början av Juni så om du/ni klarar att avvakta så kanske du får en liten hint vad du kan vänta dig.

Har gjort så i 11 år räkna jag fram till så kommer bli jobbigt att ta fram info om alla lån jag har haft dessa 11 år, kommer inte ens ihåg hälften av dom..
Hej, håller tummarna att du får igenom den. Vi tänkte avvakta lite så jag blir gärna uppdaterad när du får besked. Kan vara intressant men någon i samma sits. Tack.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp