jag kommer inte ihåg. Jag rindge handläggaren för att fråga någonting annat. Det var C finance eller någonting liknande men det är herr A.Smith som ligger bakom det.
Är det efter har de ingen chansDefinitivt efter
Hej!
Denna vecka fick jag besked på min ansökan, fick avslag på min ansökan om skuldsanering.
Kronofogdens bedömning
Att du har skuldsatt dig med stora belopp nära inpå din ansökan talar emot en skuldsanering för dig.
Detta eftersom du har skuldsatt dig nära i tiden, när du dessutom redan var skuldsatt och inte hade möjlighet och betala.
Kronofogden ser positivt på de ansträngningar du har gjort för att försöka komma till rätta med din ekonomiska situation.
Vid helhetsbedömning av din situation finns det flera omständigheter som talar emot en skuldsanering för dig. Vi bedömer i dagsläget inte är skäligt att bevilja skuldsanering för dig.
Jag skrev ett personligt brev till de att mitt spelproblem pågick från 2005 till 2019, samma sak med skulderna.
Jag har sökt handläggaren för en bättre förklaring vad hen menar med (vid helhetsbedömning av din situation finns det flera omständigheter som talar emot en skuldsanering för dig), hon är på semestern,
Jag har några frågor till er på forumet som har ansökt om skuldsanering:
Handläggaren som ringde upp mig är inte samma person som gav mig besked skriftligt. Borde det inte vara samma person ?
Hur skall man tolka bedömningen (vid helhetsbedömning av din situation finns det flera omständigheter som talar emot en skuldsanering för dig) och hur länge måste man vänta på att ansöka på nytt
Ni som har haft spelmissbruk och ansökt om skuldsanering.
Har ni tips och råd, hur länge man måste vänta för att ansöka på nytt
Hur nära inpå tog du dom senaste lånen?Hej!
Denna vecka fick jag besked på min ansökan, fick avslag på min ansökan om skuldsanering.
Kronofogdens bedömning
Att du har skuldsatt dig med stora belopp nära inpå din ansökan talar emot en skuldsanering för dig.
Detta eftersom du har skuldsatt dig nära i tiden, när du dessutom redan var skuldsatt och inte hade möjlighet och betala.
Kronofogden ser positivt på de ansträngningar du har gjort för att försöka komma till rätta med din ekonomiska situation.
Vid helhetsbedömning av din situation finns det flera omständigheter som talar emot en skuldsanering för dig. Vi bedömer i dagsläget inte är skäligt att bevilja skuldsanering för dig.
Jag skrev ett personligt brev till de att mitt spelproblem pågick från 2005 till 2019, samma sak med skulderna.
Jag har sökt handläggaren för en bättre förklaring vad hen menar med (vid helhetsbedömning av din situation finns det flera omständigheter som talar emot en skuldsanering för dig), hon är på semestern,
Jag har några frågor till er på forumet som har ansökt om skuldsanering:
Handläggaren som ringde upp mig är inte samma person som gav mig besked skriftligt. Borde det inte vara samma person ?
Hur skall man tolka bedömningen (vid helhetsbedömning av din situation finns det flera omständigheter som talar emot en skuldsanering för dig) och hur länge måste man vänta på att ansöka på nytt
Ni som har haft spelmissbruk och ansökt om skuldsanering.
Har ni tips och råd, hur länge man måste vänta för att ansöka på nytt
Hur nära inpå tog du dom senaste lånen?
Eftersom det verkar vara det som avslaget beror på (för nya lån) så borde det få gå iallafall 6 mån innan du ansöker igen. Å andra sidan så har ju vissa fått godkänd sanering fast lånen var nytagna. Men det är som ett lotteri, beror mycket på vilken handläggare man får tydligen.Sista lånen var tagen i november förra året för att kunna betala mina lån.
Mina lån har de flesta hamnat hos inkasso och förhandlat avbetalningsplaner där, som sagt inga har hamnat hos kronofogden ännu
Håller med dig där, verkar vara lotteri med handläggare/humöret den är på just vid överblickenEftersom det verkar vara det som avslaget beror på (för nya lån) så borde det få gå iallafall 6 mån innan du ansöker igen. Å andra sidan så har ju vissa fått godkänd sanering fast lånen var nytagna. Men det är som ett lotteri, beror mycket på vilken handläggare man får tydligen.