Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Förstår varför banker har kvar info men är det lagligt att spara sådan info?

Även i bank som ej är involverad i saneringen ?

dom borde inte spara något. Det manuella minnet ska man inte underskatta heller för alla som så gärna "går och träffar sin bankman" Dom lär knappast glömma vilka som inte betalat lånen :)

dom borde inte spara något. Det manuella minnet ska man inte underskatta heller för alla som så gärna "går och träffar sin bankman" Dom lär knappast glömma vilka som inte betalat lånen :)
Det förstår jag men jag har ny bank som jag skaffade innan allt kraschade för just ändamålet en ny chans.
Betalar min skuldsanering i min gamla bank.

Det förstår jag men jag har ny bank som jag skaffade innan allt kraschade för just ändamålet en ny chans.
Betalar min skuldsanering i min gamla bank.

...men hur skulle din bank där du inga skulder hade hos veta om Din skuldsanering...

Har läst om flera inne på Fattiga Riddare som har kunnat börja om med lån så fort skuldsaneringen har varit över. De flesta har angett bilköp eller bostadslån som skäl för ny skuldsättning och det är väl legitima skäl kan jag tycka...

...men hur skulle din bank där du inga skulder hade hos veta om Din skuldsanering...

Har läst om flera inne på Fattiga Riddare som har kunnat börja om med lån så fort skuldsaneringen har varit över. De flesta har angett bilköp eller bostadslån som skäl för ny skuldsättning och det är väl legitima skäl kan jag tycka...

Och sedan kommer en viss del av dom tillbaka till KFM igen bara efter något år efter avslutad skuldsanering och sitter med massiv löneutmätning :(

Skulle inte tro det...nä ! Även då jag själv sitter med skuldsanering.
Dock vet jag värdet av att betala min hyra - har ALLTID gjort, men långt ifrån alla gör det och dom har vi tillräckligt med bekymmer av...
Alltid varit och är nr 1 sökte mig också

Jag läste på flera ställen att det kunde ligga en i fatet men hoppas såklart inte att det är så.

Förstår inte hur man kan skita i att betala sin hyra ?!?
Lite synd för dom som faktiskt sköter sig.. skitsvårt att få lägenhet när man har anmärkning..

Man kan nog hamna i ett intressant läge om man "råkat" vara några dagar sen med hyran. Som regel betalas ju den sista dagen i månaden. Om man får inledande skuldsanering säg 1-2 juli och då än så länge inte gått in och skickat iväg hyresbetalningen så kan det bli intressant. Jag kan tänka mig att den försenade hyran ingår i skuldsaneringen nämligen.

Man kan nog hamna i ett intressant läge om man "råkat" vara några dagar sen med hyran. Som regel betalas ju den sista dagen i månaden. Om man får inledande skuldsanering säg 1-2 juli och då än så länge inte gått in och skickat iväg hyresbetalningen så kan det bli intressant. Jag kan tänka mig att den försenade hyran ingår i skuldsaneringen nämligen.

Du har riktigt roliga teorier för dig... :facejoy:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp