- Meddelanden
- 6 110
- Mottagna reaktioner
- 6 398
- Poäng
- 3 937
Och sedan kommer en viss del av dom tillbaka till KFM igen bara efter något år efter avslutad skuldsanering och sitter med massiv löneutmätning![]()
Suck & stånk...

Och sedan kommer en viss del av dom tillbaka till KFM igen bara efter något år efter avslutad skuldsanering och sitter med massiv löneutmätning![]()

Du har riktigt roliga teorier för dig...![]()
Jag har inte funderat så mycket på det där. Om personen skulle fortsätta att strunta i betalning för den månaden skulle det begäras avhysning, om det kom till domstol vet jag inte riktigt hur det skulle sluta. Känns inte omöjligt att hyresvärden får vara nöjd med att få in 150 kr för den månadshyran och dessutom få vänta i 5 år på det

Så kan de säkert bli, men här nere har vi mer problem med att folk ”bara” lämnar sina lägenheter för att bege sig till sina hemländer där Danmark är överrepresenterat![]()
Finns det inte någon regel om uppenbart övergivna lägenheter?
Statistik visar att om man tagit hjälp av budget/skuldrådgivare så har man störst chans att bli beviljad. Under 2018 var fördelningen 62-63% chans om man gått den vägen. Får se hur det blir under detta år pga den nya digitala tjänsten. Lycka till!Hittade idag mitt namn i POIT där det står att jag fått inledande nu... vad händer härnäst? Förstår att ett förslag skickas ut till gäldenärer och sen får jag ett förslag på betalplan men hur stor risk/chans har jag att faktiskt få slutgiltigt godkännande? Är det många som blir nekade efter inledande?
Statistik visar att om man tagit hjälp av budget/skuldrådgivare så har man störst chans att bli beviljad. Under 2018 var fördelningen 62-63% chans om man gått den vägen. Får se hur det blir under detta år pga den nya digitala tjänsten. Lycka till!
Statistik visar att om man tagit hjälp av budget/skuldrådgivare så har man störst chans att bli beviljad. Under 2018 var fördelningen 62-63% chans om man gått den vägen. Får se hur det blir under detta år pga den nya digitala tjänsten. Lycka till!
Det är två saker man i huvudsak tittar på.är det total skuldbörda utan möjlighet att betala som det avgörs på eller är det andra faktorer som väger tyngre?