Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Intressant fråga. Om din sambo har ett slott värt 50 miljoner kronor så kan jag inte se hur det ska påverka dig, det är du som söker om skuldsanering.
Följdfråga spelar det någon roll om man är gift eller sambo?

Det borde göra det, alltså spela roll.
Jag menar att endast vara sambo kan ändras från dag till dag medan en skilsmässa tar längre tid och måste godkännas innan den går igenom ... jag menar jag kan vara ute ur min sambos liv över en natt och aldrig mer ha med den personen att göra. Vilket är svårare om man är gift. Men samtidigt räknas min sambos inkomster in vid utmätning och eftersom han har en hög lön blir det att han får betala en större andel i hushållet och kfm drar en större summa från mig och mitt förbehållsbelopp blir betydligt mindre. Han förväntas Inprincip försörja mig. Jag kan tycka att bostadskostnaden borde vara hälften var men så räknar de tyvärr inte....

Intressant fråga. Om din sambo har ett slott värt 50 miljoner kronor så kan jag inte se hur det ska påverka dig, det är du som söker om skuldsanering.

Håller med angående att det borde inte påverka mig då det är jag som ansöker om sanering. Men man vet aldrig hur dem resonerar

KFM kan se hur det påverkar, en som skrev här i höstas nån gång fick avslag med motivering åt det hållet.

KFM kan se hur det påverkar, en som skrev här i höstas nån gång fick avslag med motivering åt det hållet.

Sambo eller gift?
Fattar gift men typ flickvän eller sambo vore kanske lite märkligt. Tänk om jag då som tjänar bra blir ihop med en tjej, är tillsammans 2 veckor då kan jag tycka det är aningen märkligt att hon får avslag?

Sambo eller gift?
Fattar gift men typ flickvän eller sambo vore kanske lite märkligt. Tänk om jag då som tjänar bra blir ihop med en tjej, är tillsammans 2 veckor då kan jag tycka det är aningen märkligt att hon får avslag?

Har ingen aning.

Idag ansökte jag på nytt om skuldsanering får se Om det går igenom denna gången. Em fråga, jag är sambo och min sambo har sparpengar, jag har inget alls med dessa pengarna att göra utan min sambo har själv jobbat ihop dessa. När kfm gör tillgångs utredning så minns jag att de även gjorde det på min sambo. Kan min sambos sparpengar ställa till det för mig ? Jag menar kan dem ge mig avslag pga det ?
Skuldsaneringsenheten gör inga tillgångsundersökningar på det viset kfm gör.
Däremot så ska din sambos inkomst uppges för att det räknas in i ditt förbehåll.

Skuldsaneringsenheten gör inga tillgångsundersökningar på det viset kfm gör.
Däremot så ska din sambos inkomst uppges för att det räknas in i ditt förbehåll.
Okej det trodde det jag att det gjordes. Ja såklart, vet att min sambos inkomst räknas in men även om han har hög lön så kan väl inte det ge avslag ? Utan de räknar väl bara på att jag då kan betala in en högre summa eller ?

Har jobbat mycket övertid senaste månaden, både enkel och kvalificerad. Har alltså offrat ett antal kvällar och helger för att slutföra en extra uppgift som vi har fått. Ser nu min lönespec och kan konstatera att det inte lönar sig att offra sig eftersom skatterna är alldeles för höga i det här landet. Av ca 13000 kr övertid får jag behålla knappt hälften.

Ja, det är HELT sjukt !! Har alltid sagt det - kommer alltid säga det - skatterna är VIDRIGA i detta land !! :mad:

Okej det trodde det jag att det gjordes. Ja såklart, vet att min sambos inkomst räknas in men även om han har hög lön så kan väl inte det ge avslag ? Utan de räknar väl bara på att jag då kan betala in en högre summa eller ?

Nej, Din sambos inkomst, hög eller låg, bör inte generera avslag. Det är Du som står i rampljuset...inte din sambo. All lycka till.

Nej, Din sambos inkomst, hög eller låg, bör inte generera avslag. Det är Du som står i rampljuset...inte din sambo. All lycka till.
Det finns någonstans, kommer inte ihåg vart jag läst det, om sambo/make (kommer inte ihåg om det gäller sambo) är så rik så att levnadsstandarden blir så hög så det blir oskäligt att bevilja skuldsanering kan man få avslag.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp