Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
B

Absolut. Men du har forfarande rätten att leva på existensminimum? Dvs hyra, fick pengar etc.. Och skulle ja tjäna över de beloppet, tex 14.000 då ska ja skicka in de för att de ska omprövas ? Men så länge ja tjänar under 10 tusen och resten är lån så borde det vara lugnt ?
Svårt att tro att skuldsanering kommer att beviljas.

B

Absolut. Men du har forfarande rätten att leva på existensminimum? Dvs hyra, fick pengar etc.. Och skulle ja tjäna över de beloppet, tex 14.000 då ska ja skicka in de för att de ska omprövas ? Men så länge ja tjänar under 10 tusen och resten är lån så borde det vara lugnt ?
Känns ju inte riktigt att det är så det fungerar. Då kan du ju lika gärna betala dom på saneringen?

För att jag pluggar menar du eller vadå?

Ja, det borde vara helt omöjligt att få skuldsanering under studietid för det innebär ju att fordringsägarna inte får en krona tillbaks under åren Du studerar. Icke bra alls kan jag tycka...

Ja, det borde vara helt omöjligt att få skuldsanering under studietid för det innebär ju att fordringsägarna inte får en krona tillbaks under åren Du studerar. Icke bra alls kan jag tycka...
Precis. Och ändå jobba och ha inkomst rimmar dåligt...

Precis. Och ändå jobba och ha inkomst rimmar dåligt...
Att studera är inget hinder för att bli beviljad skuldsanering. Men ja orkar inte sitta babbla upp hela min historia. Men kan kortfattad säga att jag har haft 2 självmordsförsök samt har skulder ända upp till 3 miljoner kr. Jag har vart skuldsatt sen 2014 och det är mina läkare samt psykolog som intyga att studera är det bästa rehabilitering för mig. Men att jag tänkte jobba lite extra nu efter 6 år sen sen ja gick in i väggen ska inte behöva vara ett hinder att få skuldsanering ? Som sagt jag snackar om att jobba 1 dag i vecka och ni får det låta som att jag ska jobba heltid. Men hur som helst tack för ert svar så får vi se vad resultat blir om ca 1,5 månad om ja får avslag eller inte. BTW de är min tredje ansökan för övrigt, fått börja inleda 2 gånger och avslag 1

Har inte fått det än men har fått börja inleda. Tänkte hur de funkar om man jobbar lite extra när man har blivit beviljad. Som sagt har bara lån och bidrag idag från CSN, så ifall ja jobbar så kmr ja tjäna 6-7 tusen extra i månaden. Men de borde väll bara lugnt ? För med bidraget så har ja totalt 10,000 kr i inkomst och de är ngt jag hade haft kvar även om jag jobbade på heltid.

Din inkomst borde vara betydligt bättre när du studerat klart. Det finns en tanke om att dina borgenärer ska få betalt också, det ska man inte glömma.

Att studera är inget hinder för att bli beviljad skuldsanering. Men ja orkar inte sitta babbla upp hela min historia. Men kan kortfattad säga att jag har haft 2 självmordsförsök samt har skulder ända upp till 3 miljoner kr. Jag har vart skuldsatt sen 2014 och det är mina läkare samt psykolog som intyga att studera är det bästa rehabilitering för mig. Men att jag tänkte jobba lite extra nu efter 6 år sen sen ja gick in i väggen ska inte behöva vara ett hinder att få skuldsanering ? Som sagt jag snackar om att jobba 1 dag i vecka och ni får det låta som att jag ska jobba heltid. Men hur som helst tack för ert svar så får vi se vad resultat blir om ca 1,5 månad om ja får avslag eller inte. BTW de är min tredje ansökan för övrigt, fått börja inleda 2 gånger och avslag 1
Om du lyckas få skuldsanering trots att du pluggar och då får en 0-plan och ändå jobbar och tjänar så pass mycket pengar kommer någon borgenär att se detta och begära omprövning.

Fast om det absolut var ett nej när man studerar borde man inte få inledande tänker jag.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp