@Lasseman har du ens varit med / sett någon som blivit beviljad en skuldsanering som studerande?
Det är de beloppen det handlar om. Men om du redan nu under inledande kan jobba så att du får den extrainkomst som du pratade om är det väl tveksamt att du ska få skuldsanering baserad på enbart studier.Tack för alla svar. Men när är det man ska kontakta KF för en omprövning om ens ekonomi har förbättrats under skuldsaneringen? Jag läste någon om att de ska handla en ökning på 4-5 tusen kr i månaden? Och om de är är de andra hållet, alltså försämrad ekonomi och ifall en omrörning ska vara aktuell, så måste ekonomin ha försämrats med ca 500 kr per månad. Är det någon som kan dessa belopp i huvud ? Tror ja läste att de stod ”en ökning med 4-5 tusen kr i månaden” så ska man begära en omprövning ?
Det handlar om att jag ska sommarjobba då jag inte har CSN under juni/juli månad. Sen får vi se om ca 1,5 månad vad beslutet blir angående skuldsaneringen. Lycka till allihop och hoppas vi alla tar oss ut ur detta en vacker dag..Det är de beloppen det handlar om. Men om du redan nu under inledande kan jobba så att du får den extrainkomst som du pratade om är det väl tveksamt att du ska få skuldsanering baserad på enbart studier.
Det var ju inte riktigt det du skrev från början. Lycka till!Det handlar om att jag ska sommarjobba då jag inte har CSN under juni/juli månad. Sen får vi se om ca 1,5 månad vad beslutet blir angående skuldsaneringen. Lycka till allihop och hoppas vi alla tar oss ut ur detta en vacker dag..
Hejsan,
Jag undrar rent praktiskt hur det går till med en skuldsanering. Jag bor i en mindre ort och undrar om det är orten själv som bestämmer eller är det rikstäckande?
Kan vara lite känsligt i och med att jag förmodligen känner flertalet som arbetar på kronofogden i denna stad.

Det sker slumpmässigt, den handläggare som är tillgänglig får nästa ärende på tur.Jag bor på en ort i Skåne, fick kf-kontoret i Kalmar. Tror det är en slump vilket kontor du tilldelas men finns säkert andra här med 100% koll. Brevbäraren har nog fattat en del kring min ekonomi dock![]()