Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tänkte att det blir lite som att man medvetet sänker sin inkomst om man pluggar istället för att söka jobb.

Men kanske inte är skäl till omprövning.

Jag har fått pausat just nu vid inledande skuldsanering i alla fall. Sedan måste jag såklart betala skulderna som ligger hos KF från CSN fortfarande. Skattepengarna drogs för det denna gång.

Inte kollat hur allt fungerar med skuldsanering så noga ännu och tänkte då att jag behövde vänta på att CSN skulle skicka in skulden, för jag trodde att man inte fick få in nya skulder när man ansökt.
Om de har förfallit till betalning och du inte har betalt så finns ju skulden redan. Den behöver ju inte ha gått till KF innan du ansöker.

Första inlägget och hoppar in med en fråga.
Jag har skickat in ansökan om skuldsanering idag då jag har massvis med lån.
Dock så har jag inga betalningar som jag låtit gå vidare, utan har alltid lyckats betala mina
räkningar.
Men detta med tack vare ytterligare lån på lån som pågått en längre tid som gjort så man klarat sig..
Skrev in alla mina skulder manuellt där man kunde "lägga till skulder" som inte kf såg.
När man läst runt lite så verkar det som att man skulle slutat betala av alla sina lån och låtit dom gå till kf.. men det vågar jag inte?
Vill inte få avslag om skuldsanering och sen har man massa betalningsanmärkningar på sig..

Sen slog det mig att kf kanske tycker det är märkligt att jag har kunnat betala mina lån i tid och på så sätt inte
låta en få skuldsanering?

Har jag fått allt om bakfoten eller gjorde jag rätt?

Dock så har jag inga betalningar som jag låtit gå vidare, utan har alltid lyckats betala mina
räkningar.
Men detta med tack vare ytterligare lån på lån som pågått en längre tid som gjort så man klarat sig..
Skrev in alla mina skulder manuellt där man kunde "lägga till skulder" som inte kf såg.
När man läst runt lite så verkar det som att man skulle slutat betala av alla sina lån och låtit dom gå till kf.. men det vågar jag inte?
Vill inte få avslag om skuldsanering och sen har man massa betalningsanmärkningar på sig..

Sen slog det mig att kf kanske tycker det är märkligt att jag har kunnat betala mina lån i tid och på så sätt inte

Är du insolvent eftersom du fortfarande klarar betalningar ?

Har för mig det gäller ifrån inledande skuldsanering före det spelar det ingen roll men någon får rätta mig om jag har fel.

Och är mer att du inte får gynna långivare A och betala den skulden men inte betala åt långivare B

Senast ändrad:
räkningar.

Att inte finnas hos kfm innebär inget autoavslag

räkningar.

Efter att du ansökt om skuldsanering så ska du inte betala på några skulder bortsett från CSN. Betalar du på några skulder så kallas det för att gynna borgenär.
Släpp allt om du tänker gå vidare med din ansökan.
Hur tänker du lösa det om du får avslag.?
Du kan ju inte fortsätta ta lån för att betala lån för till slut hamnar du hos kfm oavsett.

Efter att du ansökt om skuldsanering så ska du inte betala på några skulder bortsett från CSN. Betalar du på några skulder så kallas det för att gynna borgenär.
Släpp allt om du tänker gå vidare med din ansökan.
Hur tänker du lösa det om du får avslag.?
Du kan ju inte fortsätta ta lån för att betala lån för till slut hamnar du hos kfm oavsett.

Nja. Man kan fortsätta betala men bör då betala alla, då har ingen gynnats

Nja. Man kan fortsätta betala men bör då betala alla, då har ingen gynnats
Det är ju samma sak men jag antar att det inte är möjligt då lån betalas med lån och det gynnar inte en skuldsanering.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp