Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nu var det äntligen min tur att öppna mitt livs viktigaste post! Äntligen har ett beslut om skuldsanering kommit:D. Vilken fantastisk känsla att få en chans att börja om och göra rätt i livet. Är så oerhört tacksam för denna chans! Hade det inte varit för kvällsjobb idag så hade dagen startat med Champagnefrukost. Nu skall det vara vinna laga kraft också så kan man andas ut ordentligt sen efter 11 månaders väntan.
Grattis till det underbara beslutet och att vi är lyckligt lottade som fått den här ovärderliga chansen att göra rätt för oss! Billigt skumpa eller ej men skål på dig!

Hur tog personen i så hen sprack.?

Angett resor till jobb som inte stämde, angett högre bostadskostnad, skrivit att hen varit väldigt samarbetsvillig och tillmötesgående när vi var på plats.

Angett resor till jobb som inte stämde, angett högre bostadskostnad, skrivit att hen varit väldigt samarbetsvillig och tillmötesgående när vi var på plats.
Och detta förmedlade du till skusan antar jag?

Tråkigt för hen att hen inte läst på lite mer om vad som gäller för att få skuldsanering då.

Och detta förmedlade du till skusan antar jag?

Dom frågade eftersom jag var angiven som kontaktperson eller liknande.
Tror dom kunde läsa det som var skrivet, en del protokoll kommer dom inte åt tror jag, men att i flera år konsekvent byta jobb eller gå ner i tid så fort det kommit löneutmätningsbeslut, att flytta till en stor nybyggd lägenhet med mer än dubbelt så hög hyra som innan, ha sambo skriven på annan adress, ta upp resor på 3 mil enkel till jobbet när det är en promenad på 250 meter är väl snarare raka motsatsen till att ha gjort det man kan för att minska skulderna och motsats till att lämna korrekta uppgifter..
Förstöra utmätt egendom inte heller så bra.

Dom frågade eftersom jag var angiven som kontaktperson eller liknande.
Tror dom kunde läsa det som var skrivet, en del protokoll kommer dom inte åt tror jag, men att i flera år konsekvent byta jobb eller gå ner i tid så fort det kommit löneutmätningsbeslut, att flytta till en stor nybyggd lägenhet med mer än dubbelt så hög hyra som innan, ha sambo skriven på annan adress, ta upp resor på 3 mil enkel till jobbet när det är en promenad på 250 meter är väl snarare raka motsatsen till att ha gjort det man kan för att minska skulderna och motsats till att lämna korrekta uppgifter..
Förstöra utmätt egendom inte heller så bra.
Hur jävla dum i huvudet får man vara.
Hur kan man inte ens förstå att det skulle framgå.

Hur jävla dum i huvudet får man vara.
Hur kan man inte ens förstå att det skulle framgå.

Bra fråga. Jag trodde handläggaren på skuldsaneringen drev med mig när jag var angiven som referens på just den ansökan. Flera andra jag känner till skulle jag kunna svarat "den ska beviljas" även om det inte är mitt beslut

Bra fråga. Jag trodde handläggaren på skuldsaneringen drev med mig när jag var angiven som referens på just den ansökan. Flera andra jag känner till skulle jag kunna svarat "den ska beviljas" även om det inte är mitt beslut
Ja jisses mycket har man hört....

Ja jisses mycket har man hört....

Och sett

Har man förutom lite andra skulder på någon miljon dessutom en skuld på närmare 800000 till Försäkringskassan på grund av fusk är det inte jättebra start. Att på det slå sönder egendom som utmätts framför ögonen på kronofogden och poliser ligger inte i vågskålen för vad som talar för skuldsanering

Och sett

Har man förutom lite andra skulder på någon miljon dessutom en skuld på närmare 800000 till Försäkringskassan på grund av fusk är det inte jättebra start. Att på det slå sönder egendom som utmätts framför ögonen på kronofogden och poliser ligger inte i vågskålen för vad som talar för skuldsanering
Jaha trodde att den blev beviljad.:eek::p:rolleyes:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp