- Meddelanden
- 2 762
- Mottagna reaktioner
- 1 794
- Poäng
- 1 277
Ok så kan det säkert va men i många fall är där nog mer ränta än kapitalÄr inte alla som drar mot kapitalet, silen rapporterade in ränta på mig

Ok så kan det säkert va men i många fall är där nog mer ränta än kapitalÄr inte alla som drar mot kapitalet, silen rapporterade in ränta på mig

Vad du får tillbaka på skatten har ju inget med skuldsaneringen att göra, utan handlar ju om hur mycket du har tjänat och hur mycket skatt som betalats in. Om du har hamnat på gränsen i ett intervall i skattetabellen har du fått betala lite för mycket och nu jämnas det ut. Har du gjort några avdrag kan du ju få tillbaka mer och om du har betalat räntor blir det ju ännu mer tillbaka.Ni som har skuldsanering.
Tillbaka på skatten, betala på skatten?
Är det bara jag som "tror" att detta borde vara ganska så nära 0.- när man har skuldsanering eller jag kanske bara tänker med en vurpa![]()
Jag har ett stort avdrag så om jag inte hade haft jämkning skulle jag ha fått tillbaka ca hundratusen.Det är ju ändå kanske lite rimligt... jag fick tillbaka ett 5-siffrigt belopp och är lite tveksam till hur det gått till, men de har la gjort rätt tänker jag men, borde det inte vara runt 0-an ?
Ok så kan det säkert va men i många fall är där nog mer ränta än kapital![]()
Det är ju det jag säger, är där mest ränta på en skuld om det mesta kapitalet är betalt så är det ju självklart att du får tillbaks det.egentligen så borde jag inte betala någon ränta alls under hela saneringen, men sileo hade rapporterat in ca 8000 i ränta. Dem är kanske schyssta och drar räntan före kapitalet.
I min sanering kommer jag att betala typ hela kapitalskulden och ingen ränta, så jag får ju inget tillbaka den vägen.Det är ju det jag säger, är där mest ränta på en skuld om det mesta kapitalet är betalt så är det ju självklart att du får tillbaks det.
På min löneutmätning på slutet på vissa skulder var där enbart ränta kvar att betala.
Det är säkert olika beroende på hur mycket man betalt på kapitalet innan.I min sanering kommer jag att betala typ hela kapitalskulden och ingen ränta, så jag får ju inget tillbaka den vägen.
Jag har sanering fick tillbaka 5 siffrigt me ,har bolån o en del har rapporterat ränta så överraskad![]()
Hej!
Om jag har förstått det rätt så har du bolån och skuldsanering.
Anledningen till att jag frågar är att jag har 1,5 milj blanco skulder och äger en bostadsrätt bolån 1,1 milj och bostadsrätten är värt cirka 1,5 milj.
Jag har velat ansöka om skuldsanering i 4 månader nu men blivit hindrat av kommunens skuldrådgivarna p.g.a bostadsrätten.
Jag kommer ingenstans angående nytt boende och vill därför ansöka om skuldsanering.
Min fråga är:
Hur fick du skuldsanering trots att du äger en bostadsrätt / villa ?
Hur stor skuld hade du när du ansökte ?
tacksam om du kunde besvara frågorna