Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Var i kontakt med dem. Ca 3500 i ränta som jag får lägga till själv.
Förmodligen får du en fråga från Skatteverket, så det gäller att ha ett underlag att visa upp.

Fick från tingsrätten idag angående min överklagan på avslag skuldsanering. Har till 19 mars på mig att yttra mig. Skickade ju med ett överklagande och ytterligare intyg till kfm. Det är väl medskickat till tingsrätten? Kan jag snabba på det hos tingsrätten om jag kontaktar dom så fort som möjligt? Har ju inga ytterligare dokument att inkomma med än det som kfm fick i överklagan.

Fick från tingsrätten idag angående min överklagan på avslag skuldsanering. Har till 19 mars på mig att yttra mig. Skickade ju med ett överklagande och ytterligare intyg till kfm. Det är väl medskickat till tingsrätten? Kan jag snabba på det hos tingsrätten om jag kontaktar dom så fort som möjligt? Har ju inga ytterligare dokument att inkomma med än det som kfm fick i överklagan.

Du kan ju maila in att du inte avser yttra dig mer och önskar beslut snarast. Om det innebär att man hoppar över kommuniceringatid vet jag icke

• Gilla
Reaktioner: p79
Strax över 30 000.
Fick svar i dag fr min handläggare: intjänandeår 2019 ingår tyvärr inte och att den summan troligen inte är den som gäller när SKV fastställer min slutliga skatt. ( bilresor avdrag)
Min lilla reserv går åt till detta så jag är tacksam att jag har sparat. Får sälja lite mer på loppis, blocket m fl ställen.

Ja den är bara att se till att betala, annars får man löneutmätning och då blir det tungt att sköta skuldsaneringen

Nu vet jag inte om jag skriver i rätt tråd, kanske i stället ska posta inlägget i skuldsaneringstråden? Jag börjar här, rätta mig om jag gör fel :), är sällan jag skriver i forum.
Jag och min man fick inledande skuldsanering i mitten av februari. Jag har brevet framför mig och citerar med lite följdfrågor jag hoppas på att få svar på från er:
"Vi kommer nu att fortsätta utreda din ansökan. Normalt sett får du ett förslag om skuldsanering inom 6-7 veckor. När utredningen är klar kommer vi att besluta om du ska få skuldsanering eller inte"
Fråga - På KF:S hemsida handläggningstider står det: Från att vi har tagit emot din ansökan tills du får besked om att vi har gått vidare med den eller avslagit den - 3 månader. 3 månader är 12 veckor och inte 6-7 veckor som står i brevet. Vilket ska man rätta sig efter?
Tittar man på poit ser det generellt ut som om det tar ca 3 månader från inledande till beslut, så får väl gå efter det.

Under rubrik Viktigt att tänka på framöver står det som en punkt: Om du får tillbaka på skatten bör du spara de pengarna. Vi kan eventuellt kräva att du ska betala pengarna i din skuldsanering.
Fråga - Jag hänger upp mig på orden BÖR och EVENTUELLT. Och läser jag i tråden ser det olika ut, någon har fått behålla skattepengarna medan vissa skriver att pengarna ingick i skuldsaneringen. har inte KF någon generell regel de går efter, antingen tar man pengarna eller så gör man det inte? Verkar också vara olika svar på beroende på om man är under inledandefasen eller om man har fått ett beslut?
Jag tänker så här: Om vi får ett beslut om 3 månader från vecka 8, då är vi inne i vecka 20 dvs runt den 17 maj. Skattepengarna betalas ut första omgången till påsk, om man inte gör avdrag. Min man gör inga avdrag men jag gör avdrag för resor, alltså får han sina pengar till påsk medan jag får vänta tills i början av juni tror jag det brukar vara då man gjort avdrag. Men... kan min man också göra avdrag för att ev förhala skatteutbetalningen och för att på så sätt få en chans till att vi får behålla dem, om vi får ett beslut innan utbetalningen i juni? Eller om han deklarerar via pappersutskicket och inte via webben? Eller det spelar ingen roll?
Hur är det om man är igång med sin skuldsanering, låt oss säga att man haft skuldsanering i 2 år och man får tillbaka på skatten. Får man behålla pengarna då eller ingår dessa också i saneringen?

Sorry mitt otydliga inlägg, just nu vet jag varken ut eller in efter att ha läst i olika forum med en massa olika svar :(

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp