Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hur tänker Du nu? Lär Du inte åka på kvarskatt det året du sedan är fri från Din Skusan?
Tror dock inte att Skusan kan ha några invändningar mot om Du jämkar eller ej...

Så tänkte jag också göra gött med 3-4000 mer att röra sig med i månaden sista året. Tar mig 2-3 månade att spara ihop dem pengarna och betala in dem till Skatteverket när saneringen är slut...

Åter detta med skuldsanering och skatteåterbäring. Står ju att om ditt beslut om skuldsanering har vunnit laga kraft får du tillbaka pengarna från Skatteverket. Om du får tillbaka på skatten innan beslutet om skuldsanering har vunnit laga kraft går pengarna till att betala skulder i allmänna mål. Då väcks ju naturligtvis frågan om det gäller datumet när skatteåterbäringen syns på skattekontot som är avgörande. När det gör det för mig så kommer ju förmodligen min skuldsanering ha vunnit laga kraft och då borde man få behålla pengarna som jag uppfattar det.

Åter detta med skuldsanering och skatteåterbäring. Står ju att om ditt beslut om skuldsanering har vunnit laga kraft får du tillbaka pengarna från Skatteverket. Om du får tillbaka på skatten innan beslutet om skuldsanering har vunnit laga kraft går pengarna till att betala skulder i allmänna mål. Då väcks ju naturligtvis frågan om det gäller datumet när skatteåterbäringen syns på skattekontot som är avgörande. När det gör det för mig så kommer ju förmodligen min skuldsanering ha vunnit laga kraft och då borde man få behålla pengarna som jag uppfattar det.
Jag fick inte behålla mina skattepengar trots beslut. Jag hade dock berättat för min handläggare om återbäringen.

Jag fick inte behålla mina skattepengar trots beslut. Jag hade dock berättat för min handläggare om återbäringen.
Ok. Jag har inte pratat med min handläggare om detta och han har inte frågat heller. Med lite tur får jag beslut om skuldsanering redan nästa vecka. Jag får helt enkelt avvakta och se då. Ska göra lite reseavdrag så kommer inte få skatteåterbäring förrän i juni i vilket fall som helst.

Ok. Jag har inte pratat med min handläggare om detta och han har inte frågat heller. Med lite tur får jag beslut om skuldsanering redan nästa vecka. Jag får helt enkelt avvakta och se då. Ska göra lite reseavdrag så kommer inte få skatteåterbäring i juni i vilket fall som helst.
Fick också min i juni och godkänd skuldsanering i april.

En sista fråga. Detta var alltså med i betalningsplanen som du godkände innan skuldsaneringen blev slutligt beslutad? Tack för ditt engagemang
Ja, jag kontaktade min handläggare när jag fick min deklaration och berättade att jag skulle få tillbaka på skatten. Hon tog ett beslut om att jag inte fick behålla den och reviderade betalningsplanen.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp