Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hoppas på det. Det gäller en privatperson som inte anser sig solidariskt betalningsansvarig i vissa skulder som KFM och jag tagit upp när vi angett vilka skulder jag har.
Men det spelar ju egentligen ingen roll, för jag har ju ändå dessa skulder.

Personen inte så sugen på att betala resten själv?

Jag är särbo och har inga egna barn och har fast jobb. Jag kommer inte ihåg rakt upp och ner hur färsk den nyaste skulden var för jag försökte länge få det att gå runt med alla lån tills det inte gick längre.

En del skulder var sedan flera år tillbaka medans vissa var mer nära i tid.

Jag väntade ett år efter att jag släppt allt till kronofogden, (löneutmätning) tänkte att då ser dom att jag klarar av att leva med mindre pengar och inte drar på mig nya skulder. Sökte efter det i början på juni och fick slutgiltigt besked i mars året därpå.

Hoppas du fick något svar på dina frågor.
Tack för svar.

Vet man hur dom bedömmer vem som får sanering eller är det som "många" här inne skriver att det beror på vilket humör handläggaren har?
Förstår att om en person drar på sig 1 miljon i lån idag och söker sanering imorgon att dom inte får det.
Har läst på hemsidan om hur dom bedömmer men sen när man läser här så verkar det vara raka motsatsen

Tack för svar.

Vet man hur dom bedömmer vem som får sanering eller är det som "många" här inne skriver att det beror på vilket humör handläggaren har?
Förstår att om en person drar på sig 1 miljon i lån idag och söker sanering imorgon att dom inte får det.
Har läst på hemsidan om hur dom bedömmer men sen när man läser här så verkar det vara raka motsatsen

Det finns lite för många parametrar för att kunna ge ett klart svar på det

Det finns lite för många parametrar för att kunna ge ett klart svar på det
Okej så det är mycket som spelar in alltså.
Antar att KF inte vill att dom parametrarna kommer ut så alla kan läsa dom eller finns det någonstans att läsa?

Okej så det är mycket som spelar in alltså.
Antar att KF inte vill att dom parametrarna kommer ut så alla kan läsa dom eller finns det någonstans att läsa?

Finns nog delvis att läsa någonstans, det är ju individuella bedömingar.
Jag har förstått det som att man kommer styra opp och likrikta hur det ska bedömas, något som många här efterfrågat.
Det kommer troligen innebära att färre beviljas dock, men då är det i alla fall lika.

Vet du hur vanligt det är att tingsrätten bedömer annorlunda än KFM? I detta fall då KFM bedömt skuldsanering.

Du har väl ca 40 tingsrätter som kan göra helt olika bedömningar.
Är väl alla utom 3-4 som handlägger överklagade skuldsaneringar

Har ju fått skuldsanering och loggade idag in på kf mina sidor. 9 av skulderna är "kravet återkallat " innebär detta bara att saneringen är registrerad eller är det ett försök av borgenärerna att få mig betala vid sidan om?

Du har väl ca 40 tingsrätter som kan göra helt olika bedömningar.
Är väl alla utom 3-4 som handlägger överklagade skuldsaneringar
Jo men tänkte om det brukar vara så att de ofta går på KFM:s bedömning?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp