Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Menade på lön men konton kollas först eller andra tillgångar.
Utmätning lön sker efter beslut och pengar på konton ryker innan om det finns nått att hämta

ja då dras ju alltså pengar från kontot oavsett innan löneutmätning. Känns som de är olika bud hela tiden. Jag måste hinna få en lön till för å betala av en dubbelhyra som kommer bli pga att jag ska flytta närmre mitt jobb.

Hej
Jag undrar om man någonsin kommer kunna få skuldsanering fastän man får avslag 1eller flera gånger?

Ett avslag utesluter inte att det kan beviljas senare

Avslag går alltid överklaga , ibland får man rätt i Tingsrätten.

Får du avslag kommer den motiveras med anledning också.

Alltså inget illa menat till TS, men du har nu startat flertalet trådar de senaste dagarna på nästan exakt samma ämne.

Jag råder Dig att läsa igenom hela ”skuldsaneringstråden”. Det är förvisso 700 plus sidor, men ja garanterar Dig att Du kommer där finna svar på Dina frågor...

All lycka till ❤️

Men hur kan man ens lyckas få sina skulder minskade? Det ligger ju bara å luktar räntor mina lån är mycket räntor på tyvärr

Ja det beror ju på vad det är för skulder förstås. Jag har haft kanske 100 skulder som har gått till Kronofogden eller nåt sånt. Många har varit på några hundralappar och de största har varit på typ 20-50k/st. Har man en skuld på 50k som går till Kronofogden och de mäter ut t.ex 15 000 i månaden så blir den ju snabbt betald, även om räntan är hög... För mig tog det många år att bli skuldfri, men det berodde mer på att det var väldigt många skulder än på att räntorna var särskilt höga. Skuldsanering hade jag aldrig fått, så det var inte aktuellt att söka, men andra personer har andra förutsättningar.

ja då dras ju alltså pengar från kontot oavsett innan löneutmätning. Känns som de är olika bud hela tiden. Jag måste hinna få en lön till för å betala av en dubbelhyra som kommer bli pga att jag ska flytta närmre mitt jobb.

Det kanske är olika bud, men det som är sant är att pengar på kontot (om det bedöms att det finns något att ta) ryker innan något mäts ut på lönen. Jag har varit med om det ett antal gånger.

Ja det beror ju på vad det är för skulder förstås. Jag har haft kanske 100 skulder som har gått till Kronofogden eller nåt sånt. Många har varit på några hundralappar och de största har varit på typ 20-50k/st. Har man en skuld på 50k som går till Kronofogden och de mäter ut t.ex 15 000 i månaden så blir den ju snabbt betald, även om räntan är hög... För mig tog det många år att bli skuldfri, men det berodde mer på att det var väldigt många skulder än på att räntorna var särskilt höga. Skuldsanering hade jag aldrig fått, så det var inte aktuellt att söka, men andra personer har andra förutsättningar.

tack för svar! Okej ja då ha jag mycket mer skulder än va du har. Hur kommer det sig att skuldsanering va uteslutet för dig?

Alltså inget illa menat till TS, men du har nu startat flertalet trådar de senaste dagarna på nästan exakt samma ämne.

Jag råder Dig att läsa igenom hela ”skuldsaneringstråden”. Det är förvisso 700 plus sidor, men ja garanterar Dig att Du kommer där finna svar på Dina frågor...

All lycka till ❤️

Hej
Jag vet jag ha läst varenda tråd på 700sidor men pratas inte jätte mycket om man fått skuldsanering efter flera försök, och va de nu mer va jag undrade står de inte så mycket heller om. Tyvärr. Därför jag frågar.

Någon här som vet om man få ha kvar sitt mobilabonnemang om man hamnar hos kfm? Får man behålla sina möbler? Behöver veta allt! Sover inte en blund ligger å skakar å är som ett vrak på jobbet snälla ge mig all info ni kan :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp