Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hmm...intressant med den individuella bedömning som Du gör gällande att MKB gör då man först likväl måste gå igenom en automatisk prövning via BoplatsSyd & redan där ”åka väck”.
Att Lifra skulle acceptera anser jag vara liten. Dom representerar många privata, små fastighetsägare & dom brukar oftast ha dom högsta ställda kraven på sökande...
Personligen vet ja inga andra som accepterar vare sig betalningsanmärkningar el skuldsanering :(
Jag undersökte situationen i Uppsala för några år sedan och fick till svar från några bolag att de kunde godkänna vissa anmärkningar efter individuell prövning. Bra tänkte jag och anmälde intresse, men blev som du beskriver bortsorterad hos Uppsala bostadsförmedling med hotet om att om jag anmälde intresse om jag inte uppfyllde kraven skulle jag bli avstängd. Och de blev jättesura när jag hänvisade till information jag fått direkt från bolagen. De tyckte jag hade gått bakom deras rygg genom att kontakta bolagen direkt. Det var tydligen inte tillåtet att som vanlig privatperson ställa lite allmänna frågor till bolagens kundservice.

Det handlade om när det kunde vara olagligt att sluta sitt extrajobb. Jag menade inte att inte få igenom en skuldsanering. Och i exemplet du gav jobbade inte personen 100% plus ett extrajobb.

Svar nr 2 funkar lika bra med 100%.
Man får i det läget gå ner i lön, man får ut lika mycket till mycket mindre slit, men blir i stället av med bostaden eller något annat.
Var inte länge sedan jag hämtade in en del för personen viktig egendom som hen skrivit över på sambon, och uttryckligen inte skulle jobba en krona över förbehållet. Får ju behålla hela sin lön och slipper i princip jobba men blev av med grejor som säkert var inköpt för 2-300k.

Ordinarie jobb 75% pga erbjuder endast 75%
Extrajobb sedan evigheter på 25%
Avslutar 25% jobbet pga "får ändå inte behålla ett öre extra för slitet"

Hur bevisar man att personen slutat "får inte behålla pengar" och inte på grund av trötthet, slitage, lång resväg eller nån annan orsak?

Hur bevisar man att personen slutat "får inte behålla pengar" och inte på grund av trötthet, slitage, lång resväg eller nån annan orsak?
När vi hade kfm här på hembesök ifrågasatte dom varför jag inte jobbade heltid, hade ca 92% då. Så i normala Sverige ska det nog va heltid känns det som :eek:
Sen jobbade jag ju röven av mig på ett extraarbete och visst gjorde det skillnad, jag kunde ju själv fördela dom pengarna på mina lån. Jag slet och nu när jag ser tillbaka var det värt precis allt! :)

Ett skrikande samtal med avslutningen "ni ska inte ha ett jävla öre för dom ormarna på<inkassobolag> är <svordomar> jag kommer inte jobba en sekund mer än att jag får ut mitt förbehållsbelopp. Dra åt <ställe med hög årsmedeltempratur> *klick* "
Som exempel det räcker gott för mig

När vi hade kfm här på hembesök ifrågasatte dom varför jag inte jobbade heltid, hade ca 92% då. Så i normala Sverige ska det nog va heltid känns det som :eek:
Sen jobbade jag ju röven av mig på ett extraarbete och visst gjorde det skillnad, jag kunde ju själv fördela dom pengarna på mina lån. Jag slet och nu när jag ser tillbaka var det värt precis allt! :)

Dom kan väll självklart ifrågasätta eller undra för all del, men om dom kan göra något; är en helt annan fråga och det tror jag inte att dom kan alls...

Hmm...intressant med den individuella bedömning som Du gör gällande att MKB gör då man först likväl måste gå igenom en automatisk prövning via BoplatsSyd & redan där ”åka väck”.
Att Lifra skulle acceptera anser jag vara liten. Dom representerar många privata, små fastighetsägare & dom brukar oftast ha dom högsta ställda kraven på sökande...
Personligen vet ja inga andra som accepterar vare sig betalningsanmärkningar el skuldsanering :(

Lifra har uppdaterat sina krav nyligen både enligt Boplats syd och Lifras kundtjänst.
De godkänner skuldsanering förutsatt att den sköts och inga anmärkningar eller utmätningsförsök gjorts efter att skuldsaneringen beviljades enligt deras kundtjänst. Vet dock inte om det behövs ett manuellt godkännade att man får vara med och söka.

MKB:s kundtjänst svarade i alla fall att de kan godkänna om man har en betalplan där man betalar något varje månad på skuldsaneringen. Men man måste då få intyg från dem att ge till Boplats Syd för att ens kunna lämna intresseanmälan.

Vet däremot inte hur pass det här fungerar i praktiken då jag inte kan söka hos MKB pga min betalplan och har för låg kötid för att få något hos Lifra.

Dom kan väll självklart ifrågasätta eller undra för all del, men om dom kan göra något; är en helt annan fråga och det tror jag inte att dom kan alls...

Nej, lönerna i en löneutmätning går inte att göra något åt. Är man ensamstående är det bara att tjäna mindre. Är man sambon kan det drabba sambon då det i princip oavsett inkomst kommer gå att utmäta, minskar inkomsten minskar förbehållet.

Hej !
Jag sökte skuldsanering 16 oktober 3 veckor efter. jag hem brev att kronofogden fått ansökande skuldsanering hittills har inte hört nåt från dom ?!
Hur lång tid tar det tills man får veta om skuldsanering bli godkänt ?ska man ringa dom och fråga hur det går med skuldsanering ?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp