- Meddelanden
- 3 471
- Mottagna reaktioner
- 2 282
- Poäng
- 1 557
Jag undersökte situationen i Uppsala för några år sedan och fick till svar från några bolag att de kunde godkänna vissa anmärkningar efter individuell prövning. Bra tänkte jag och anmälde intresse, men blev som du beskriver bortsorterad hos Uppsala bostadsförmedling med hotet om att om jag anmälde intresse om jag inte uppfyllde kraven skulle jag bli avstängd. Och de blev jättesura när jag hänvisade till information jag fått direkt från bolagen. De tyckte jag hade gått bakom deras rygg genom att kontakta bolagen direkt. Det var tydligen inte tillåtet att som vanlig privatperson ställa lite allmänna frågor till bolagens kundservice.Hmm...intressant med den individuella bedömning som Du gör gällande att MKB gör då man först likväl måste gå igenom en automatisk prövning via BoplatsSyd & redan där ”åka väck”.
Att Lifra skulle acceptera anser jag vara liten. Dom representerar många privata, små fastighetsägare & dom brukar oftast ha dom högsta ställda kraven på sökande...
Personligen vet ja inga andra som accepterar vare sig betalningsanmärkningar el skuldsanering![]()