Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vet att det tidigare i tråden pratats om hyresvärdar som eventuellt accepterar hyresgäster med betalningsanmärkningar eller skuldsanering.

Vill bara uppdatera att MKB här i Malmö gör individuell bedömning och godkänner skuldsanering enbart om man har en betalplan där man betalar något per månad och den skötts minst ett år. Förutsatt att övriga krav är uppfyllda. Verkar även gälla Lifra.

Jag vet att bostadssitsen suger här i Malmö, men om någon mot för modan vet någon mer hyresvärd i Malmö eller inom Skåne som accepterar skuldsanering så hojta gärna till.
Inte Skåne, men har själv fått lägenhet under pågående skuldsanering både i Heby och Tierp (alltså Uppsala län) hos Hebygårdar och Tierpsbyggen. De tittade bara på kreditupplysningen och konstaterade att jag tjänar bra. Inget snack om att visa anställningsbevis och betalplaner. I ena fallet hade jag haft skuldsanering i två år och hade dessutom ytterligare en anmärkning kvar och i andra fallet hade jag haft skuldsanering i 3,5 år och ingen annan anmärkning. Har däremot blivit nekad hos Uppsalahem (via Uppsala bostadsförmedling) och Slättö förvaltning. Kunde ha blivit godkänd hos de två sista om jag hade kunnat hosta upp en borgensman med typ 40000 kr i lön.

Måste är ju ganska starkt uttryck när det är juridik som ska tillämpas.
Jag skulle säga att det kanske är möjligt under vissa förutsättningar att man kan göra så.
Visa någon situation när det går att juridiskt straffa någon som väljer att avsluta ett extrajobb (som man har utöver sitt ordinarie heltidsjobb) oavsett orsak?

Visa någon situation när det går att juridiskt straffa någon som väljer att avsluta ett extrajobb (som man har utöver sitt ordinarie heltidsjobb) oavsett orsak?
Och då menar jag inte ev avtalsbrott mot arbetsgivaren.

Ja det var det vi gjorde. Han köpte min del och jag betalade skulder. Inget av mina skulder hade gått till kfm då så det är väl det som är felet.
Menar du nu att han köpte din del genom att ta över ditt lån, betala ut halva övervärderad kontant till dig och du löste några av dina skulder? Och det är skälet till avslag? Skedde detta under inledande så att det blev gynnande av borgenär?

Ordinarie jobb 75% pga erbjuder endast 75%
Extrajobb sedan evigheter på 25%
Avslutar 25% jobbet pga "får ändå inte behålla ett öre extra för slitet"
Reaultst: ingen skuldsanering pga inte gjort det man kan för att minska skulderna.
Ett straff är det inte, brottsbalken reglerae inte sysselsättningsgrader, men en tydlig konsekvens av agerandet blir det.

Äntligen har jag fått beslut om beviljad skuldsanering! Världens bästa och mest efterlängtade julklapp någonsin.
Fick en invändning och har väntat några veckor på att jurist hos KFM skulle gå igenom ärendet, hade stora förhoppningar på ett positivt resultat då invändningen ( från privatperson) bara innehöll lite tyckanden och antaganden och inget konkret på något sätt.
Nu tar det tre veckor innan beslutet vinner laga kraft så visst kan ju vederbörande bråka mer om den vill men hoppas att det är lugnt nu.
En oerhörd lättnad... går inte att beskriva känslan.
Önskar alla er andra som väntar på besked att det kommer ett positivt sådant snarast, väntan och ovissheten är det värsta...

Ordinarie jobb 75% pga erbjuder endast 75%
Extrajobb sedan evigheter på 25%
Avslutar 25% jobbet pga "får ändå inte behålla ett öre extra för slitet"
Reaultst: ingen skuldsanering pga inte gjort det man kan för att minska skulderna.
Ett straff är det inte, brottsbalken reglerae inte sysselsättningsgrader, men en tydlig konsekvens av agerandet blir det.

Ja, men att en skuldsanering inte ska gå att få igenom om man medvetet går ner i arbetstid är vi väll rörande överens om då man bör falla på att man inte gjort sitt yttersta för att bidra till återbetala sina skulder, men vi diskuterade väll situationen gällande löneutmätning?! Vilka befogenheter KF hade för att tvinga någon som medvetet går ner i arbetstid att arbeta mer... ?!

Vet att det tidigare i tråden pratats om hyresvärdar som eventuellt accepterar hyresgäster med betalningsanmärkningar eller skuldsanering.

Vill bara uppdatera att MKB här i Malmö gör individuell bedömning och godkänner skuldsanering enbart om man har en betalplan där man betalar något per månad och den skötts minst ett år. Förutsatt att övriga krav är uppfyllda. Verkar även gälla Lifra.

Jag vet att bostadssitsen suger här i Malmö, men om någon mot för modan vet någon mer hyresvärd i Malmö eller inom Skåne som accepterar skuldsanering så hojta gärna till.

Hmm...intressant med den individuella bedömning som Du gör gällande att MKB gör då man först likväl måste gå igenom en automatisk prövning via BoplatsSyd & redan där ”åka väck”.
Att Lifra skulle acceptera anser jag vara liten. Dom representerar många privata, små fastighetsägare & dom brukar oftast ha dom högsta ställda kraven på sökande...
Personligen vet ja inga andra som accepterar vare sig betalningsanmärkningar el skuldsanering :(

Ja, men att en skuldsanering inte ska gå att få igenom om man medvetet går ner i arbetstid är vi väll rörande överens om då man bör falla på att man inte gjort sitt yttersta för att bidra till återbetala sina skulder, men vi diskuterade väll situationen gällande löneutmätning?! Vilka befogenheter KF hade för att tvinga någon som medvetet går ner i arbetstid att arbeta mer... ?!

Nej frågan var om det fanns någon situation.

Men ska det smalas ner till sitation rörande löneutmätning så nej, löneutmätningen är inget att göra något åt.
Det kan påverka utmätning av ens bostad tex, men det är ju inte löneutmätning.

Nej frågan var om det fanns någon situation.

Men ska det smalas ner till sitation rörande löneutmätning så nej, löneutmätningen är inget att göra något åt.
Det kan påverka utmätning av ens bostad tex, men det är ju inte löneutmätning.
Det handlade om när det kunde vara olagligt att sluta sitt extrajobb. Jag menade inte att inte få igenom en skuldsanering. Och i exemplet du gav jobbade inte personen 100% plus ett extrajobb.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp