Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hur lång tid tog det för er som fått förslaget efter inledande innan slutgiltiga svaret kom? Eller innan någon satte sig emot?

Hej!

Får man reda på om någon av de som hade invändningar väljer att gå till tingsrätten? Förstått att de har 3 veckor på sig innan beslutet träder i laga kraft? Är bara några dagar kvar och om jag inte hör något innan dess är det lugnt då?
I de flesta fallen lugnt finns dock undantag.
@maggan carls har jag för mig hade lite otur.

Hur lång tid tog det för er som fått förslaget efter inledande innan slutgiltiga svaret kom? Eller innan någon satte sig emot?
Två månader. Några borgenärer drog ut på att inkomma med svar.

Då bör det fungera om ni reparerar skadan genom att han köper din del och att du använder pengarna till att betala av på skulderna.
Ja det var det vi gjorde. Han köpte min del och jag betalade skulder. Inget av mina skulder hade gått till kfm då så det är väl det som är felet.

Har du fått invändningar el du befarar att det ska bli så.?
Har fått och då tog Fogdens jurist upp ärendet men beslutade ändå att skuldsaneringen skulle gå igenom. Sedan efter det har ju borgenärerna 3 veckor på sig att ta upp det i tingsrätten om dom vill...

Ja det var det vi gjorde. Han köpte min del och jag betalade skulder. Inget av mina skulder hade gått till kfm då så det är väl det som är felet.

Obeståndet har inget med KFM att göra.. Har han köpt den, det finns ett köpekontrakt, går att följa transaktionerna som följde av det osv så borde det vara ok.
När du skrev "skrev över" så förutsatte jag att det var ett gåvobrev ni skrivit..

Nu handlade det om att göra det för att man inte tycker att det är lönt att jobba då pengarna ändå går till skulderna.

Det är ju svårt att bevisa varför en person gått ner i tid. Många vikarier väljer helt enkelt att boka in sig på färre pass. Svårt att bevisa att nån gjort det för att "tjäna mindre" snarare än att inte slita på kroppen eller annan orsak.

Vet att det tidigare i tråden pratats om hyresvärdar som eventuellt accepterar hyresgäster med betalningsanmärkningar eller skuldsanering.

Vill bara uppdatera att MKB här i Malmö gör individuell bedömning och godkänner skuldsanering enbart om man har en betalplan där man betalar något per månad och den skötts minst ett år. Förutsatt att övriga krav är uppfyllda. Verkar även gälla Lifra.

Jag vet att bostadssitsen suger här i Malmö, men om någon mot för modan vet någon mer hyresvärd i Malmö eller inom Skåne som accepterar skuldsanering så hojta gärna till.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp