I de flesta fallen lugnt finns dock undantag.Hej!
Får man reda på om någon av de som hade invändningar väljer att gå till tingsrätten? Förstått att de har 3 veckor på sig innan beslutet träder i laga kraft? Är bara några dagar kvar och om jag inte hör något innan dess är det lugnt då?
Två månader. Några borgenärer drog ut på att inkomma med svar.Hur lång tid tog det för er som fått förslaget efter inledande innan slutgiltiga svaret kom? Eller innan någon satte sig emot?
Invändningarna gäller ett inkassobolag och en privatperson, är lite orolig för den sistnämnde...I de flesta fallen lugnt finns dock undantag.
@maggan carls har jag för mig hade lite otur.
Har du fått invändningar el du befarar att det ska bli så.?Invändningarna gäller ett inkassobolag och en privatperson, är lite orolig för den sistnämnde...
Ja det var det vi gjorde. Han köpte min del och jag betalade skulder. Inget av mina skulder hade gått till kfm då så det är väl det som är felet.Då bör det fungera om ni reparerar skadan genom att han köper din del och att du använder pengarna till att betala av på skulderna.
Har fått och då tog Fogdens jurist upp ärendet men beslutade ändå att skuldsaneringen skulle gå igenom. Sedan efter det har ju borgenärerna 3 veckor på sig att ta upp det i tingsrätten om dom vill...Har du fått invändningar el du befarar att det ska bli så.?
Ja det var det vi gjorde. Han köpte min del och jag betalade skulder. Inget av mina skulder hade gått till kfm då så det är väl det som är felet.
Nu handlade det om att göra det för att man inte tycker att det är lönt att jobba då pengarna ändå går till skulderna.