Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja, det är respektlöst att borgenärerna inte har samma skyldighet att inkomma enligt deadline. Det kan dra ut på tiden tyvärr. Så blev det för mig.

Exakt. I denna fas ”fastnade” även jag just pga de @Dilbah redovisar... Dom inkommer inte med svar. :(

Tänker att KFM kanske hellre avvaktar med en påminnelse istället för att riskera ett ev överklagan senare med en längre fördröjning. Så jag får helt enkelt sitta lugnt i båten...

När jag ringde handläggaren för att godkänna förslaget så sa hen att det här med 3 veckors tidsfrist är en sanning med modifikation och att det brukar ta längre tid.

Min handläggare är sparsam med orden. När jag ville veta status så fick jag till svars att ”inget särskilt har hänt i ärendet” trots min specifika fråga kring detta. Bad hen utveckla och då fick jag ett tydligare svar:)

Det positiva med min handläggare är att han verkar vara erfaren och kunnig inom området.

Pratade med min handläggare i veckan, hon sa det tar 1-2 månader efter att jag godkände förslaget innan jag får ett fastställt beslut om sanering..
betyder det att det är den tiden borgenärerna har på sig att inkomma med svar?!

Pratade med min handläggare i veckan, hon sa det tar 1-2 månader efter att jag godkände förslaget innan jag får ett fastställt beslut om sanering..
betyder det att det är den tiden borgenärerna har på sig att inkomma med svar?!

Som jag har förstått det är den första tidsfristen på tre veckor. Säkert en vecka till innan man hinner ha genomgång av ärendet för att få en uppfattning om vilka som ej svarat. Nästa en påminnelse och där ryker säkert 2-3 veckor till och sista en sammanställning när handläggaren får tid för detta. Så troligtvis har din handläggare rätt. Lägg också på ev sjukdomar, vab, semester med m.m

Uppdatering från mig.
Idag är det exakt tre veckor sedan förslag om skuldsanering gick ut till borgenärerna. Mailade min handläggare för att höra hur det har gått. Alla har inte svarat än (vet ej hur många) men av de som har svarat har ingen inkommit med invändningar. Frågade om KFM skickar en påminnelse och om det finns ngn deadline men har inte fått svar på det ännu.

Lite irriterande att tidsfristen på tre veckor inte respekteras.
Det skulle vara så att om borgenären inte inkommer med svar i tid så är allt ok och att dom inte kan invända senare ..

Ja, det är respektlöst att borgenärerna inte har samma skyldighet att inkomma enligt deadline. Det kan dra ut på tiden tyvärr. Så blev det för mig.
Tycker dom borde ha försatt sin chans då. Trodde det var så faktiskt men det kanske är för skulder som kommer in efter inledande.

Samtidigt tycker nog dem att vi är respektlösa mot dem som inte följt våran betalplan och att de blir av med pengar så jag förstår dem på ett sätt att dem håller på så

Var själv med om det där påminnelse gick ut till ex antal

Samtidigt tycker nog dem att vi är respektlösa mot dem som inte följt våran betalplan och att de blir av med pengar så jag förstår dem på ett sätt att dem håller på så

Var själv med om det där påminnelse gick ut till ex antal

Så har i princip ingen här förmågan att tänka sig:)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp