Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Gjorde det för ett tag sen och Svaret va att borgenärerna uppmanas att anmäla fordran. Otroligt segt man vill ju ha svar :-/ Men är väl bara härda ut skulle det gå igenom så räknas väl tiden av från inledande vad jag förstått.
Det stämmer men ring igen så att brevet inte kommit på villovägar.

Idag äntligen fick jag en kopia på mitt beslut, fick ju avslag på min skuldsanering. I morgon är det nya tag som gäller då jag ska till min budgetrådgivare och vi ska skicka in en ny ansökan om skuldsanering.
Efter att ha läst bedömningen i beslutet så känner jag bara att den handläggaren ska nog byta jobb! Allt jag sa i telefon till henne och allt som jag skrivit i mitt personliga brev har hon vrängt till att passa hennes beslut om avslag! Efter att ha fått hjälp från både min budgetrådgivare och en diakon att ringa denna handläggare har min känsla av hennes bemötande stärkts. Hon är ingen trevlig person och borde lära sig hur man bemöter människor som befinner sig i sånt läge. Jag anser att det INTE ska vara ett lotteri vem som får skuldsanering eller inte beroende på vilken handläggare du får! Mitt avslag beror på att jag inte jobbar heltid! Vet fler som fått igenom en skuldsaneringsansökan som jobbat mindre procent än mig och som även haft betydligt lägre skulder!
Det som retar mig mest är att brevet med beslutet varken kom mig eller budgetrådgivare tillhanda så vi kunde överklaga, men nu är det nya tag som gäller och en massa intyg på mitt mående som gör att jag inte fixar ett heltidsjobb eller extra jobb utöver mitt ordinarie jobb.

Idag äntligen fick jag en kopia på mitt beslut, fick ju avslag på min skuldsanering. I morgon är det nya tag som gäller då jag ska till min budgetrådgivare och vi ska skicka in en ny ansökan om skuldsanering.
Efter att ha läst bedömningen i beslutet så känner jag bara att den handläggaren ska nog byta jobb! Allt jag sa i telefon till henne och allt som jag skrivit i mitt personliga brev har hon vrängt till att passa hennes beslut om avslag! Efter att ha fått hjälp från både min budgetrådgivare och en diakon att ringa denna handläggare har min känsla av hennes bemötande stärkts. Hon är ingen trevlig person och borde lära sig hur man bemöter människor som befinner sig i sånt läge. Jag anser att det INTE ska vara ett lotteri vem som får skuldsanering eller inte beroende på vilken handläggare du får! Mitt avslag beror på att jag inte jobbar heltid! Vet fler som fått igenom en skuldsaneringsansökan som jobbat mindre procent än mig och som även haft betydligt lägre skulder!
Det som retar mig mest är att brevet med beslutet varken kom mig eller budgetrådgivare tillhanda så vi kunde överklaga, men nu är det nya tag som gäller och en massa intyg på mitt mående som gör att jag inte fixar ett heltidsjobb eller extra jobb utöver mitt ordinarie jobb.
Tråkigt men en liten fråga. Finns det någon anledning till att du inte jobbar heltid.?
Sjukdom, arbetsbrist el något annat.

Tråkigt men en liten fråga. Finns det någon anledning till att du inte jobbar heltid.?
Sjukdom, arbetsbrist el något annat.

För många många år sedan innan jag överhuvudtaget hade skulder så jobbade jag 50% och stämplade upp till heltid, sen tog ju dom dagarna slut och då valde min man och jag att jag skulle jobba mindre. Fick då ökat till 70% hos min arbetsgivare. Jag jobbar nu på orten där jag bor och behöver då inte barnomsorg tex. Skulle jag ta ett heltids jobb så måste jag söka mig till en större stad som ger mig betydligt längre resväg och jag kommer behöva barnomsorg. Så det jag kommer jobba mer kommer ätas upp av större utgifter men så såg inte hon det. Sen har jag försökt få ihop mitt ordinarie jobb med extra jobb, vilket fick mig att bli otroligt stressad så jag blev sjukskriven en tid.

För många många år sedan innan jag överhuvudtaget hade skulder så jobbade jag 50% och stämplade upp till heltid, sen tog ju dom dagarna slut och då valde min man och jag att jag skulle jobba mindre. Fick då ökat till 70% hos min arbetsgivare. Jag jobbar nu på orten där jag bor och behöver då inte barnomsorg tex. Skulle jag ta ett heltids jobb så måste jag söka mig till en större stad som ger mig betydligt längre resväg och jag kommer behöva barnomsorg. Så det jag kommer jobba mer kommer ätas upp av större utgifter men så såg inte hon det. Sen har jag försökt få ihop mitt ordinarie jobb med extra jobb, vilket fick mig att bli otroligt stressad så jag blev sjukskriven en tid.
Har du förklarat detta för handläggaren och i din ansökan.?
Jag tänker mest att det inte är lönt att söka igen om inget förändrats alt förklarats.

Hej alla,
Var aktiv i forumet tidigare men tagit en lång paus, är nu inne och kikar igen.
Fick skuldsanering i aug 18. Det funkar ganska väl just nu, ekonomin är bättre konstigt nog (min sambo har haft spelmissbruk) och vi är petnoga med alla betalningar.
Hoppas väntetiden har minskat och att det går framåt för er alla!

Senast ändrad:
Har du förklarat detta för handläggaren och i din ansökan.?
Jag tänker mest att det inte är lönt att söka igen om inget förändrats alt förklarats.

Hade skrivit med det i ansökan plus att jag berättade om det när handläggaren ringde mig när vi gick igenom ansökan. Sa även att jag kunde komplettera då med handlingar som kunde styrka mitt mående osv om det behövdes.

Nu är i alla fall en ny ansökan skickad med alla möjliga extra intyg hur jag mår och varför jag inte fixar heltid nu så får vi se. Enligt handläggaren skulle det räcka om jag kunde bevisa att jag mår dåligt osv...Jag och min budgetrådgivare kollade igenom beslutet om avslag och han reagerade starkt på att det var ett "väldigt tunt" underlag.

Har du inte passerat ett år nu eller här i dagarna med skuldsanering @Ny2018

10 dec firar jag ett år

Och @Kimsan72 du hade väl januari eller var det feb?
Du har helt rätt, 27 november passerar jag ett år och kan den 28 november säga att jag har 3 år 11 månader och 30 dagar kvar. :)

1. Vad händer om man glömmer en skuld? Kan beslutet/jag få några negativa konsekvenser för det? Vågar inte skicka in för är rädd att jag glömt..
2. Hur skriver man med skulder till privatpersoner i ansökan, räcker personnummer och kontaktuppgifter?
3. Någonting man absolut inte får glömma i personliga brev?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp