Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Upplever tvärtom tycker dom flesta verkar betala tillbaka runt hälften 50%

Kan vara så att de flesta till antalet av de som betalar betalar så, man måste dock räkna med att en tredjedel inte betalar en krona. Inte en enda här verkar ha skulder hos trafikförsäkringen, vilket ofta är en betydande del av folks skulder när det blir skuldsanering, ganska ofta är det också pensionärer. Skribenterna här är inte jätterepresentativt urval..

Missat samtal från Kronofogden såg jag nu, fasen att jag inte hade luren på mig. Fick sms att dom ska ringa imorgon igen för att gå igenom min skuldsaneringsansökan. Någon som har erfarenheter på hur detta samtal går till? Något tips?
Det utreds oklarheter och saker som ev saknas i ansökan. Efter det tas beslut om inledande eller ej. - :)
Var ärlig är mitt tips.

Det utreds oklarheter och saker som ev saknas i ansökan. Efter det tas beslut om inledande eller ej. - :)
Var ärlig är mitt tips.

Tack! Självklart kommer jag vara ärlig. Är inledande samma som beviljad skuldsanering? Eller hur ser stegen ut?

Om dom vill ha kompletteringar vill dom ha det direkt via telefonen?

Senast ändrad:
Tack! Självklart kommer jag vara ärlig. Är inledande samma som beviljad skuldsanering? Eller hur ser stegen ut?

Om dom vill ha kompletteringar vill dom ha det direkt via telefonen?
Nej inledande är fas 1 där man utreder om du är insolvens dvs om du inte kan betala tillbaka inom 10-15 år.
Sen bedöms skäligheten dvs om du har gjort allt för att minska skulder osv.
Ändringar/komplettering kan ske via telefon el skriftligt.

Skäligheten tar man ställning till innan det blir inledande, det räcker inte med kvalificerad insolvens för inledande. (Det skulle ju innebära att varenda storbedragare mes löneutmätning skulle kunna hindra verkställighet genom att upprepade gånger få inledande)

Skäligheten tar man ställning till innan det blir inledande, det räcker inte med kvalificerad insolvens för inledande. (Det skulle ju innebära att varenda storbedragare mes löneutmätning skulle kunna hindra verkställighet genom att upprepade gånger få inledande)
Ja, det och insolvens tillsammans.

Tackar för svaren på mina två tidigare frågor

Ett par frågor..

1. Vad händer om man glömmer någon skuld? Har tvekat nu på att skicka in i två veckor pga varit rädd att jag glömt någon.
2. Någonting som absolut inte får glömmas att ta med? Fått skulderna pga spel..
3. Räcker det med kontaktuppgifter till de privatpersoner man har skulder till?

Skickar in på måndag!!!!

Ett par frågor..

1. Vad händer om man glömmer någon skuld? Har tvekat nu på att skicka in i två veckor pga varit rädd att jag glömt någon.
2. Någonting som absolut inte får glömmas att ta med? Fått skulderna pga spel..
3. Räcker det med kontaktuppgifter till de privatpersoner man har skulder till?

Skickar in på måndag!!!!
Känner lite lika men tror inte det ska vara nått större problem.
Det kommer ju in i poit och då får långivare du är skyldig pengar chans att komma in med deras skulder om du glömt nån.
Säkert andra här som vet bättre Ny2018 Kimsam72 med flera som kan detta.

Känner lite lika men tror inte det ska vara nått större problem.
Det kommer ju in i poit och då får långivare du är skyldig pengar chans att komma in med deras skulder om du glömt nån.
Säkert andra här som vet bättre Ny2018 Kimsam72 med flera som kan detta.
Men gör det att jag har mindre chans att få godkänt? Ligger ansvaret på dem att se det i POIT? Vad händer om även dem missar det där? Kommer jag då ha kvar skulden efter sanering?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp