Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ni som beviljats utan att partner sökt/beviljats - hur noga kollas partnerns inkomster upp? Och har nån beviljats fastän partners inkomst inte kan styrkas?

Har du haft kontakt med en budget skuldrådgivare.
De kan plocka fram allt angående alla skulder om du inte har sparat allt. I mitt förslag var det en del osanna uppgifter.
Härlig läsning. ❤️
Kunde logga in på varenda inkassobolag och se vilka företag skulderna kom ifrån. Tyvärr så stämmer det. Kände igen skulderna som jag hade förträngt. Så allt stämmer:(

Dessa frågor har garanterat ställts tidigare men orkar inte leta genom 646 sidor för svaren.

Ni som har fått skuldsanering, har någon av er fått det utan att ha släppt allt till utmätning först?

Hur har ni skrivit i eran/era ansökningar?

Ja, sådant är ångestfyllt. Vi ska ut med jobbet om två veckor och jobbet bidrar med en summa till detta (som gott och väl hade räckt om vi hade valt ett normalt ställe). Nu ska vi till ett dyrare ställe så vi får betala en del själva, plus drycker. Vi har fått förbeställa och de flesta har valt den ”stora menyn”, men jag har absolut inte råd med mer än ”lilla menyn”, utan det dryckeslaget de rekommenderar. Jobbigt!
Ja usch inte kul:(
Förut har man inte behöva tänkt så här.
Får verkligen hålla nere allt.

Ca 14 200 första två åren
Ca 15 100 tredje och fjärde året
Ca 16 000 sista året

Detta pga att mina två barn går ut gymnasiet vid olika tidpunkter
Okej då har du ganska hög lön också.
Men så skönt ändå för dig.
Bara o slippa se skuldsaldot är skönt och att betala in själv o slippa blanda in lönekontoret.
Samt att man någon gång blir av med skulderna. Härlig känsla det måste vara:)

Ett innerligt GRATTIS @Dilbah till de ”tjocka kuvertet” - i know the feelin’, for sure!! :)

Jag vet att ordet ”skuldsanering” låter och egentligen är fruktansvärt ILLA för alla ”normala” människor, men för MIG är det en INNERLIG GÅVA !
Mitt liv ”leker” igen om man jämför med de senaste åren med alla skulder som genererade kallsvettning, ångest, sömnproblem och till slut 8 månader med löneutmätning... :(
Nu ser jag ett ljus i tunneln & jag njuter av varje dag !

Visst har man litta mindre pengar på fickan, men jag har så ja klarar mig & det blir faktiskt pengar över... Jag har mitt älskade jobb, min familj och mina vänner... Allt sammantaget gör pengafrågan till en ”icke fråga” nuförtiden!

Min tacksamhet till KF och inte minst till min skuldsaneringshandläggare är enorm... Honom glömmer ja aldrig ! :)

Okej då har du ganska hög lön också.
Men så skönt ändå för dig.
Bara o slippa se skuldsaldot är skönt och att betala in själv o slippa blanda in lönekontoret.
Samt att man någon gång blir av med skulderna. Härlig känsla det måste vara:)
Min summa blir det samma när min dotter slutar gymnasiet. Detta då underhåll och studiebidrag försvinner.

Dessa frågor har garanterat ställts tidigare men orkar inte leta genom 646 sidor för svaren.

Ni som har fått skuldsanering, har någon av er fått det utan att ha släppt allt till utmätning först?

Hur har ni skrivit i eran/era ansökningar?
Jag har skuldsanering utan utmätning men detta beror på en långsam handläggning hos Kfm.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp