Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Idag stod ja inte ut längre, då det gått 7 veckor sedan jag fick beslut om inledande. Mailade handläggaren på em och fick svar inom några minuter. Jag ska inom kort få förslag på skuldsanering som jag ska godkänna!
Tjohoooo!!!! Nu har jag passerat fas 2 som jag kallar det för. Nu vet man att KFM är klar med sin utredning och tror på detta. Nu är det borgenärernas tur i fas 3. Så himla skönt och få besked så jag slipper vara nervös när brevet från KFM dimper ner i brevlådan.

Övergången till fas 3 ska nu firas med ett glas rött:)!
Trevlig helg vänner❤️!
Hej
Vet du hur lång tid fas 3 tar?

Stort grattis Dilbah! Du har så förtjänat det.

Hej
Vet du hur lång tid fas 3 tar?
Haha vad roligt att mina benämningar med ”faser” börjar användas här:)

Fas 3 ä, enligt min benämning, är när förslag på skuldsanering skickas ut till borgenärerna som ska inkomma med svar. Antingen skriver de under utan några synpunkter eller så har de invändningar. Oavsett så har de tre veckor på sig att svara från det datumet förslaget skickas ut. Kan bli fördröjningar om ngn invänder eller glömmer att svara överhuvudtaget. Har fått för mig att KFM behöver ibland påminna och då kan det bli lite fördröjt också.

Fas 3 ä, enligt min benämning, är när förslag på skuldsanering skickas ut till borgenärerna som ska inkomma med svar. Antingen skriver de under utan några synpunkter eller så har de invändningar. Oavsett så har de tre veckor på sig att svara från det datumet förslaget skickas ut. Kan bli fördröjningar om ngn invänder eller glömmer att svara överhuvudtaget. Har fått för mig att KFM behöver ibland påminna och då kan det bli lite fördröjt också.

Det var just ”fas 3” som tog tid för mig då en borgenär slöt upp och ville ha sin del av kakan. En borgenär som jag hade angett i min ansökan, men som likväl inte hade inkommit med skulden när det aviserades via POIT.
Då fick ny betalplan upprättas och skickas ut på nytt. :( Därav tidsfördröjningen.

Stort grattis :) Dilbah! Så skönt för dig, nu kan du lägga oron bakom dig och sikta in dig på fas 3 ;)

Det var just ”fas 3” som tog tid för mig då en borgenär slöt upp och ville ha sin del av kakan. En borgenär som jag hade angett i min ansökan, men som likväl inte hade inkommit med skulden när det aviserades via POIT.
Då fick ny betalplan upprättas och skickas ut på nytt. :( Därav tidsfördröjningen.
Så är det för mig nu..fast i fas3 Trodde allt var klart, men då hade jag tydligen ”glömt” en skuld. Så då överklagade dom, så då ska nya betalplaner ut. Trodde jag skulle svimma när det låg ett brev från tingsrätten på golvet!!

Yes, mitt överklagande gick igenom:) betr avslag skusan trots inledande.

Tingsrätten undanröjer Kronofogdens beslut om avslag OCH ÅTERFÖRVISAR ärendet till Kronofogdemyndigheten för fortsatt handläggning:).

12 skulder, bara 2 som avhörts varav en överlåter till TR att bestämma.

Skäl för beslutet är en trevlig läsning.

Puh:) så glad.

Senast ändrad:
Yes, mitt överklagande gick igenom:).

Tingsrätten undanröjer Kronofogdens beslut om avslag OCH ÅTERFÖRVISAR ärendet till Kronofogdemyndigheten för fortsatt handläggning:).

12 skulder, bara 2 som avhörts varav en överlåter till TR att bestämma.

Skäl för beslutet är en trevlig läsning.

Puh:) så glad.
Lyckades du få igenom ett kronofogde beslut ? Är inte med riktigt här men grattis :)
Är det nått skuldsanerings beslut som är ändrat?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp