Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ring eller maila din handläggare för att få reda på status. Hen kan ju även ha varit sjuk eller dylikt. Det viktiga är att ta reda på orsaken till denna fördröjning.

Jag kommunicerar med min handläggare via mail och det funkar smidigt. Får snabba och tydliga svar.
Jag har mailat henne i fredags, hoppas hon svarar i morgon!

Det tar 4 veckor tills alla borgenärer anmäler skulderna. Efter ca 1-2 veckor skickas det ut en betalplan som ska godkännas av dig. Borgenärerna har tre veckor på sig att inkomma med synpunkter. Nu är vi uppe i 9 veckor. Så du borde få svar närsom om beslut eller om ngn har invändningar. Nu utgår jag ifrån att du har fått betalplan.
För mig tog det ca. 4 mån, för de flesta tar det oftast 3 mån. Så ”sitt lugnt i båten”.:)

Ett litet tips till er som sökt skuldsanering och till er med löneutmätning.
Kolla över era försäkringar, liv osv om ni har någon förmånstagare skriven på dom. Jag hade allmän förmånstagare när min Kfmkarusell började och skulle jag gått bort hade försäkringspengarna gått till skulderna först och sen till barnen el vem ni nu väljer som förmånstagare.
Jag ändrade det och mina barn är nu förmånstagare och en ev livförsäkring tillfaller dem.
Inte för att jag vill lura borgenärena på pengar men mina barns framtid står mig närmre.

Menar du vanlig livförsäkring eller tjänstepension?

För mig tog det ca. 4 mån, för de flesta tar det oftast 3 mån. Så ”sitt lugnt i båten”.:)

Nu läste jag om Mattes inlägg och han skriver att han inte fått betalplan och de har gått 2 mån. Då var ju min beräkning inte fel. Om allt är som det ska borde han väl få det närsom. I mitt beslutet om inledande står det att jag kommer få en betalplan 6-7 veckor f r o m inledande datumet och för Mattes del har det gått längre än så.

Jag väntar ff på ett beslut om jag får skuldsanering, det har gått 2 veckor från det att jag och handläggaren pratade, skall det ta så lång tid?

Ring och kolla! Jag gjorde misstaget att inte göra det och när jag ringde efter 4 veckor fick jag bara ett syrligt svar att beslut va skickat och att tiden för att överklaga hade gått ut så beslutet var fastställt! Har än idag inte fått nåt brev från kfm om beslutet att avslå min skuldsaneringsansökan! Så vart det tagit vägen vet jag inte då inte ens min skuldrådgivare fått beslutet! Hoppas du har en bättre handläggare än vad jag fick.

Ring och kolla! Jag gjorde misstaget att inte göra det och när jag ringde efter 4 veckor fick jag bara ett syrligt svar att beslut va skickat och att tiden för att överklaga hade gått ut så beslutet var fastställt! Har än idag inte fått nåt brev från kfm om beslutet att avslå min skuldsaneringsansökan! Så vart det tagit vägen vet jag inte då inte ens min skuldrådgivare fått beslutet! Hoppas du har en bättre handläggare än vad jag fick.
Jag mailade faktiskt min handläggare i fredags men inte fått svar än, jag ringer nog om någon dag och frågar om hon inte svarar på mitt mail.

• Gilla
Reaktioner: p79
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp