Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Dom kan bevaka och kolla bouppteckningnar. Exakt hur dom gör vet jag inte, men vet att folk blivit av med skuldsanering av den anledningen, då man prioriterade att åka utomlanda och liknande i stället för att betala skulder.

Jaha, avslag på skuldsanering, jättejobbigt! Jag var inställd på ett avslag, jag har för nya skulder för att få en sanering nu, jag får vänta ett tag till och söka nästa år istället!

Dom kan bevaka och kolla bouppteckningnar. Exakt hur dom gör vet jag inte, men vet att folk blivit av med skuldsanering av den anledningen, då man prioriterade att åka utomlanda och liknande i stället för att betala skulder.
Alltså jag kan verkligen förstå att du måste bli trött på folk ibland.
Måste råkat ut för mycket konstigt i ditt jobb.
Skulle jag få ett arv skulle jag betala av så mycket som möjligt.
Skulle arvet täcka mina skulder skulle jag betala allt. Bara att bli skuldfri är en rikedom i sig.
För inte är det speciellt kul att ha skulder hos KFM. Fick jag chansen skulle jag betala bort allt.

Jaha, avslag på skuldsanering, jättejobbigt! Jag var inställd på ett avslag, jag har för nya skulder för att få en sanering nu, jag får vänta ett tag till och söka nästa år istället!
Nej så tråkigt:(
Är jätteledsen för din skull.
Har du stora skulder?
När är sista lånet taget?
Kram❤️

Så tråkigt för dig att det blev avslag. Har du lust att dela med dig om hur nya och hur stora skulderna var?

Nej så tråkigt:(
Är jätteledsen för din skull.
Har du stora skulder?
När är sista lånet taget?
Kram❤️
Tack, ja, det är skittråkigt! Ligger på drygt 500000 kr i skulder och har löneutmätning nu, började i september med det! Sista lånet jag tog var i början på maj månad och det var i desperation för att täcka andra lån som förfallit. Lite så som dom flesta har gjort, tagit nya lån på lån som förfallit osv.
Såg inget konkret som visade varför jag fick avslag mer än att jag hade för nya lån.

Tack, ja, det är skittråkigt! Ligger på drygt 500000 kr i skulder och har löneutmätning nu, började i september med det! Sista lånet jag tog var i början på maj månad och det var i desperation för att täcka andra lån som förfallit. Lite så som dom flesta har gjort, tagit nya lån på lån som förfallit osv.
Såg inget konkret som visade varför jag fick avslag mer än att jag hade för nya lån.

Beklagar. Har du bra inkomst och jobb och så annars? Heltid fastanställning?

Alltså jag kan verkligen förstå att du måste bli trött på folk ibland.
Måste råkat ut för mycket konstigt i ditt jobb.
Skulle jag få ett arv skulle jag betala av så mycket som möjligt.
Skulle arvet täcka mina skulder skulle jag betala allt. Bara att bli skuldfri är en rikedom i sig.
För inte är det speciellt kul att ha skulder hos KFM. Fick jag chansen skulle jag betala bort allt.

Ja en del konstigheter får man se och höra då och då.
Fick ta besök förra veckan av 2 sambos som var jättearga för att dom fått avslag på skuldsanering. Bägge hade ganska låga inkomster, under 50 brutto tillsammans, och hade väl tillsammans närmare miljonen i skulder, skulden ökade rejält trots löneutmätningar. Dom hade inte med beslutet så jag fick ringa skuldsaneringsteamet och be dom maila över, och bad dom ge mig en kortversion över rättsläget och motiveringen. Bägge hade haft skuldsanering som tog slut 2014 tror jag..
Med det tyckte jag inte det var så konstigt med ett avslag..

Men i övrigt ser man mycket udda..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp