Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jo en till sak. Står att jag inte ska betala på min studielån, trodde detta gällde vid fastställd sanering.

Kan KFM efter att de bedömt att jag uppfyller kraven för sanering kan komma att tycka till vad som anses som nya skulder eller har de i detta skede bortsett från det? Att det mer återstår att se om borgenärerna har invändning mot detta? Har inga nya lån alls sedan jag släppte allt juni 2018. Även samlingslån kan anses som nya vilket jag har två av som är 2-3 år gamla. Skrev i min ansökan att även om vissa skulder anses ” nya” så kan det vara vilseledande då skuldsättningen uppstod för mer än 10 år sedan.

Sen undrar jag om skuldens uppkomstdatum är när skulden gick till inkasso eller när det togs ursprungligen? Jag menar skulden säljs ju hejvilt mellan inkassobolagen också.

Tacksam om ngn av er kan ta sig tid och svara på mina frågor och funderingar.

Sto
Då var det min tur:)!

Fick brev från KFM med beslut om inledande! Är ytterst tacksam och glad även om det är långt från över än! Närmar mig detta med stor tillförsiktighet. Oavsett resultat så känns det bra att få en chans att via inledande att få komma till tals genom att bistå KFM med ev vidare info/ kompletteringar och få möjlighet att bemöta ev invändningar från borgenärerna. Blev varm om hjärtat när jag läste KFMs bedömning om att jag uppfyllde både insolvens och skälighet. Om det ej går vägen har jag bestämt mig för att ej låta mig nedslås av ett ev avslagsbeslut! Skickar i så fall in en ny ansökan med vändande post.

Hade mitt första samtal i början av veckan och upplevde handläggaren som fyrkantig och torr. Fick varken positiv eller negativ besked över tel. Allt detta gjorde mig osäker och bekymrad, kände mig låg en hel dag! Ställde sedan in mig bestämt på ett avslag och tänkte det är bättre att bli positiv överraskad istället.

Nu ska jag korka upp en flaska rött och fira det första steget i denna skusan process!

Skål på er:)!
Stort grattis :)

Jo en till sak. Står att jag inte ska betala på min studielån, trodde detta gällde vid fastställd sanering.

Kan KFM efter att de bedömt att jag uppfyller kraven för sanering kan komma att tycka till vad som anses som nya skulder eller har de i detta skede bortsett från det? Att det mer återstår att se om borgenärerna har invändning mot detta? Har inga nya lån alls sedan jag släppte allt juni 2018. Även samlingslån kan anses som nya vilket jag har två av som är 2-3 år gamla. Skrev i min ansökan att även om vissa skulder anses ” nya” så kan det vara vilseledande då skuldsättningen uppstod för mer än 10 år sedan.

Sen undrar jag om skuldens uppkomstdatum är när skulden gick till inkasso eller när det togs ursprungligen? Jag menar skulden säljs ju hejvilt mellan inkassobolagen också.

Tacksam om ngn av er kan ta sig tid och svara på mina frågor och funderingar.
I samband med mitt inledande fick jag besked på att min CSN blev pausad och det är den under hela min skuldsanering.

Men det tar 16 veckor att få ett första svar. Men det går an för dig att tycka då du inte är i behov av en sanering. Du är alltid så dryg i dina svar.
Men om man inte ändrar på något som var skäl till avslag är det ju ingen idé att skicka in på nytt.

Men det tar 16 veckor att få ett första svar. Men det går an för dig att tycka då du inte är i behov av en sanering. Du är alltid så dryg i dina svar.

Jag missförstod nog när du skrev frågan till mig, visste inte att jag behövde vara skuldsaneringsspekulant för att få svara. Ber om ursäkt.
Det är din tolkning. Jag har åsikter om folks sätt att skriva men det låter jag bli att dra upp.

Men om man inte ändrar på något som var skäl till avslag är det ju ingen idé att skicka in på nytt.
Nej inte om man inte ändrar på något
Jag missförstod nog när du skrev frågan till mig, visste inte att jag behövde vara skuldsaneringsspekulant för att få svara. Ber om ursäkt.
Det är din tolkning. Jag har åsikter om folks sätt att skriva men det låter jag bli att dra upp.
Jag kan ta frågan igen; varför skall man inte söka skuldsanering igen efter avslag? Varför kan du tycka det är fel när du inte sitter i den sittsen? Bara för att man själv inte är behov av en sanering så kan man ju tycka det är positivt för dem som får det.

Nej inte om man inte ändrar på något

Jag kan ta frågan igen; varför skall man inte söka skuldsanering igen efter avslag? Varför kan du tycka det är fel när du inte sitter i den sittsen? Bara för att man själv inte är behov av en sanering så kan man ju tycka det är positivt för dem som får det.
Tror nog man menar om inget förändrats sen beslutet så blir det avslag igen.
Men som du skriver om det tar flera månader innan man börjar titta på ärendet hinner ju saker o ting ändras absolut. Så att skicka in ny ansökan är inte fel:)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp