Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Han ville ha komplettering på att min man köpt ut mig från vår tidigare bostadsrätt som vi ägde tillsammans, lite kontoutdrag och sådär.

Grattis till detta... verkligen ! :)
Det var dock inte länge sedan man läste om just en person som fick avslag på sin ansökan just pga. att hon hade sålt sin bostadsrätt till sin sambo...men jag kanske gör en feltolkning i det Du skriver?

Grattis till detta... verkligen ! :)
Det var dock inte länge sedan man läste om just en person som fick avslag på sin ansökan just pga. att hon hade sålt sin bostadsrätt till sin sambo...men jag kanske gör en feltolkning i det Du skriver?
Tack:).
Ja jag förstår ju att det kan ligga som last för mig men han förstod min situation och att jag har betalat av alla mina sms-lån med pengarna från detta. Han ville ha papper på det och se att betalningar var gjorda till fordringsägarna. Detta gjorde jag innan jag visste om möjligheten till att ansöka om skuldsanering. Vi bor heller inte längre ihop pågrund av omständigheterna kring mina skulder.

Senast ändrad:
Då var det min tur:)!

Fick brev från KFM med beslut om inledande! Är ytterst tacksam och glad även om det är långt från över än! Närmar mig detta med stor tillförsiktighet. Oavsett resultat så känns det bra att få en chans att via inledande att få komma till tals genom att bistå KFM med ev vidare info/ kompletteringar och få möjlighet att bemöta ev invändningar från borgenärerna. Blev varm om hjärtat när jag läste KFMs bedömning om att jag uppfyllde både insolvens och skälighet. Om det ej går vägen har jag bestämt mig för att ej låta mig nedslås av ett ev avslagsbeslut! Skickar i så fall in en ny ansökan med vändande post.

Hade mitt första samtal i början av veckan och upplevde handläggaren som fyrkantig och torr. Fick varken positiv eller negativ besked över tel. Allt detta gjorde mig osäker och bekymrad, kände mig låg en hel dag! Ställde sedan in mig bestämt på ett avslag och tänkte det är bättre att bli positiv överraskad istället.

Nu ska jag korka upp en flaska rött och fira det första steget i denna skusan process!

Skål på er:)!

Inte konstigt det är lång handläggningstid om alla som får avslag söker på nytt direkt:)

Då var det min tur:)!

Fick brev från KFM med beslut om inledande! Är ytterst tacksam och glad även om det är långt från över än! Närmar mig detta med stor tillförsiktighet. Oavsett resultat så känns det bra att få en chans att via inledande att få komma till tals genom att bistå KFM med ev vidare info/ kompletteringar och få möjlighet att bemöta ev invändningar från borgenärerna. Blev varm om hjärtat när jag läste KFMs bedömning om att jag uppfyllde både insolvens och skälighet. Om det ej går vägen har jag bestämt mig för att ej låta mig nedslås av ett ev avslagsbeslut! Skickar i så fall in en ny ansökan med vändande post.

Hade mitt första samtal i början av veckan och upplevde handläggaren som fyrkantig och torr. Fick varken positiv eller negativ besked över tel. Allt detta gjorde mig osäker och bekymrad, kände mig låg en hel dag! Ställde sedan in mig bestämt på ett avslag och tänkte det är bättre att bli positiv överraskad istället.

Nu ska jag korka upp en flaska rött och fira det första steget i denna skusan process!

Skål på er:)!

Jaaaaaa... way to go girliefriend... Ja följer Dina fotspår... Har tjejkompisarna hemma på vinkväll, så nu tar vi en skål för Dig oxå !!

Ps. Mina vänner vet om att ja har skuldsanering, så nu kan dom gott få skåla för bästa Dilbah oxå...

YAY... cheers sweetheart ❤️❤️

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp