Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Gå in på kronofogdens hemsida och gör en koll på vad du skulle få behålla vid en löneutmätning så får du ett hum.

Och jag undrar hur kontakten såg ut vid besked om inledande? Många verkar fått samtal men är det ngn som fått besked via brev eller poit först? För nu närmar det sig för mig att få besked...
Önskar nästan att jag får ett positivt besked brevledes eller se det på Poit först så kan jag slappna av lite när de väl ringer men det funkar säkert inte så.

Inledande via Poit och beslut först via samtal sen Poit.

Och jag undrar hur kontakten såg ut vid besked om inledande? Många verkar fått samtal men är det ngn som fått besked via brev eller poit först? För nu närmar det sig för mig att få besked...
Önskar nästan att jag får ett positivt besked brevledes eller se det på Poit först så kan jag slappna av lite när de väl ringer men det funkar säkert inte så.
Jag fick först se mitt namn i poit och efter ett par dagar kom brevet, inget telefon samtal vid inledande

Tack för svar Mats:) Tydligen inte alls ovanligt att det kan ske i den ordningen.

Japo, förlita Dig dock inte på vad någon av oss här ute säger... för vi talar bara för egen räkning. Handläggarna agerar alla olika, MEN jag tror det vanligaste scenariet vid påbörjad handläggning är ett sms där handläggaren meddelar vem hen är och att hen kommer ringa samma dag. Samtalet kan vara av varierande längd beroende på vad för info hen vill ha.

Ovanstående är hur det såg ut för mig. Jag pratade med min handläggare vid 2 tillfällen innan inledandet kom. Tror dock inte att det fanns några tveksamheter gällande om ja skulle få inledande eller ej...utan det drog ”bara” ut på tiden lite pga av att hen va tvungen att vabba lite mitt i.

Var ärlig, var öppen...”connecta” med Din handläggare, så kommer detta gå alldeles lysande även för Dig finaste @Dilbah ❤️

Ringde dem dig alltså efter Poit? D v s hade ni samtal mellan inledande till beslut och hur upplevde du handläggaren?
Före inledande ringde handläggaren och vi pratade 30 min ca, därefter såg jag i poit att jag fick inledande.
Vid beslutet ringde hon och sa att beslutet var taget och två dagar efter stod det i poit.
Mellan inledande och beslut pratade och mejlade vi många ggr pga hård granskning och jag fick redovisa in i detalj.
Handläggarna.... Korrekt men ganska oempatisk.

Jag fick aldrig några samtal, varken vid inledande eller när jag fick beviljat.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp