Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Kommer ju få behålla skitmycket fastän den ena har inkomst också. 11500 kr. Det behövs inte, lite väl generöst. Var klagar man? :D

Tack för allt stöd. Känns bra att man kan skriva av sig någonstans. Känner mig väldigt orättvis behandlad av KFM och min senaste handläggare hade ett robotliknande beteende när jag ringde upp honom igår för att diskutera. I mitt fall som ekonom kommer det bli väldigt svårt att få något nytt jobb när man har fullständig utmätning. Jag har en kontakt på TRR som jag kommer ta upp denna problematik med nästa vecka och hoppas verkligen att det leder framåt. Tack!

Tack för allt stöd. Känns bra att man kan skriva av sig någonstans. Känner mig väldigt orättvis behandlad av KFM och min senaste handläggare hade ett robotliknande beteende när jag ringde upp honom igår för att diskutera. I mitt fall som ekonom kommer det bli väldigt svårt att få något nytt jobb när man har fullständig utmätning. Jag har en kontakt på TRR som jag kommer ta upp denna problematik med nästa vecka och hoppas verkligen att det leder framåt. Tack!
Hoppas det löser sig för dig❤️

Har säkert varit uppe flera gånger men denna tråd är rätt lång så frågar igen. Om man har skuldsanering och får ut ett försäkringsbelopp på en större summa. Tar kfm denna summan då?

Ja, kommer ta rättslig hjälp som hjälper mig med överklagandet denna gång. Ska jag inte vänta tills dess att jag får nytt jobb innan jag skickar in en ny ansökan?
Jag skulle skicka en ny med vändande post med tanke på de långa handläggningstiderna. Oavsett jobb el ej.
Kör bara.

Skrev om detta tidigare här att jag fått ett brev med stämning/Meddelande om delgining.
Måste inkomma inom 2 veckor att jag mottagit handlingarna till tingsrätten. Den tiden har nu snart gått ut och jag måste agera. Någon som är insatt eller har fått samma tidigare som vet om detta är som en delgivning från kronofogden där dom ska fastställa att skulden är min och att efter jag skrivit under och skickat in handlingarna så försöker dom driva in pengarna via kronofogden?
Eller är detta något som kommer ställa till det för mig då jag har inledd sanering? saneringen inleddes den 31/7 och detta brev fick jag efter det. Skulden fanns sedan länge 2010 har jag haft den sedan och den är med i mina papper till skuldsaneringen som jag fyllde i.

Försökt få svar från annat håll men utan lycka och inget som jag är säker på nu :-/

Skrev om detta tidigare här att jag fått ett brev med stämning/Meddelande om delgining.
Måste inkomma inom 2 veckor att jag mottagit handlingarna till tingsrätten. Den tiden har nu snart gått ut och jag måste agera. Någon som är insatt eller har fått samma tidigare som vet om detta är som en delgivning från kronofogden där dom ska fastställa att skulden är min och att efter jag skrivit under och skickat in handlingarna så försöker dom driva in pengarna via kronofogden?
Eller är detta något som kommer ställa till det för mig då jag har inledd sanering? saneringen inleddes den 31/7 och detta brev fick jag efter det. Skulden fanns sedan länge 2010 har jag haft den sedan och den är med i mina papper till skuldsaneringen som jag fyllde i.

Försökt få svar från annat håll men utan lycka och inget som jag är säker på nu :-/

Som jag förstått det kommer inte skulder i tvist räknas in i ev skuldsanering.

Senast ändrad:

Kan inte svaret dessvärre, men ställer mig frågandes till varför Du inte redan har kontaktat t.ex Din handläggare på Skusan eller annan kunnig personal hos KF för att få ett korrekt svar och inte minst, hur Du ska agera och vad det innebär?!

Läste för snabbt, skulden kommer ingå i ev. Skicka in delgivningen och hänvisa till din inledande skuldsanering.

Är viktigt att du hänvisar till den annars är det nog möjligt dom driver en utmätning på sidan om din inledande.

Skulle dock ringa KF så dy vet att det blir rätt direkt

Kan inte svaret dessvärre, men ställer mig frågandes till varför Du inte redan har kontaktat t.ex Din handläggare på Skusan eller annan kunnig personal hos KF för att få ett korrekt svar och inte minst, hur Du ska agera och vad det innebär?!
Jag har kontaktat min handläggare med ett svar om att den är på semester till 2/9 !! Har även kontaktat kronofogden vilka inte redogjorde för hur detta kommer fungera!
Därav frågar jag här om någon varit i samma situation och kan svara på hur det kommer att bli.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp