Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Delgivningar från kronofogden är bara skriva på och skicka in även om man är inledd på sanering? Kanske självklart men nojjig över allt nu :)
Ska man skriva något om att man är inledd på sanering när man skickar in eller bara skriva under?
Du kan skriva det i rutan som finns på delgivningen

Jag ansökte om omprövning då min inkomst ändras 1/10 via telefonen men det fungerade inte fick inte ngn kvittens så till slut gjorde jag det på datorn men tydligen så funkade det x 5, fick fem brev med samma text. Som det kan bli.

Jag ansökte om omprövning då min inkomst ändras 1/10 via telefonen men det fungerade inte fick inte ngn kvittens så till slut gjorde jag det på datorn men tydligen så funkade det x 5, fick fem brev med samma text. Som det kan bli.
;)

Tyvärr hamnar man ju sist i kön igen om man väntar tills man fått ett nytt jobb och då blir det en ny väntan på 6-7 månader. Kommer överklaga beslutet till TR men tror att även om jag har några bra argument så gör de så gott som alltid lätt för sig och ändrar ej KFM:s beslut.
Jag förstår men menar att dina borgenärer ju kan begära omprövning om du får nytt jobb. Trist läge och jag tror som du att det är svårt att få rätt i tr

Jag fick en betalplan vid inledande som jag betalade på med start månaden efter, får inte alla det ?
Jo, även jag fick men juni var betalfri. Jag blev arbetslös 21 juni och meddelade detta i god tid innan och fick "expressbeslut" om avslag på min ansökan pga detta.

Det har jag faktiskt läst mig till att man ska fortsätta betala enligt inledande om man överklagar.
Fick svar på mail idag. De skickar påminnelse per automatik. Systemet känner inte av att jag fått avslag. Jag ska INTE betala! Puh. Lycklig somnar jag nu snart Zzzz.

Senast ändrad:
Jag fick också avslag under inledande. Men jag hade ej fått någon betalplan. Så jag betalade ej in något till kfm. Utan överklagade till tr men dom gick på kfm linje. Men efter min tredje ansökan så har jag nu skuldsanering
Ojoj 3 ansökningar. Grattis äntligen då.
Jag väntar på TR beslut och ska inte betala en krona någonstans förrän det är avgjort.

Ja, så kom då dagen där man fick sin skuldsaneringsansökan avslagen (andra gången nu). Eftersom bolaget där jag jobbade som ekonomichef gick i konkurs i början på juni har jag nu ersättning från A-kassan och TRR. Så här lyder motiveringen;

" Du har nyligen blivit arbetslös, men du har god arbetslivserfarenhet. Därför är det troligt att du inte kommer vara arbetslös under en längre tid. Det är på grund av detta svårt att göra en tillräckligt bra prognos över dina inkomster framöver. Med en inkomst från ett arbete skulle du kunna betala mer på dina skulder. Vi bedömer att skillnaden är för stor mellan vad du kan betala som arbetslös respektive med arbete. Detta talar emot en skuldsanering för dig. Vi har gjort en helhetsbedömning av din situation, men det väger inte upp ovanstående omständighet. Vi bedömer därför att det i dagsläget inte är skäligt att bevilja skuldsanering för dig. Vi avslår därför din ansökan"

Blir säkert jättelätt för mig att få ett nytt jobb inom ekonomi när jag kommer tvingas berätta tidigt i varje jobbansökan att jag har fullständig utmätning. Har betalat över 600 k SEK i utmätning sedan maj 2017, men behandlas ändå som en råtta av KFM. Hur fan ska man orka kämpa vidare?
Exakt samma beslutsmotivering fick jag samma dag jag meddelade att jag blivit arbetslös! Överklagade till TR och där ligger det nu.
Överklaga och förtydliga om du kan. Jag skrev nog lite mer omständigheter i min överklagan än i ansökan.
Överklaga som jag och får du nej skicka in en ny skusan med vändande post. DET kommer jag att göra i all oändlighet...fast jag går i pension om 10,5 år.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp