Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Är det vanligt att inkassobolag skickar ut påminnelser och nya krav när man har inledd sanering?
Fick 3st idag i brevlådan. Borde dom inte sett att det är inlett sanering eller försöker dom ändå kanske. Om dom inte har sett det hur lång tid har dom på sig innan dom går miste om sina pengar på saneringen, hur hårda är kronofogden med den biter om någon missar att inkomma med skuld och ränta mm?

Du får ju inte gynna någon under inledande, så betalar du en av dem så kan dem förstöra hela saneringen för dig...

Du får ju inte gynna någon under inledande, så betalar du en av dem så kan dem förstöra hela saneringen för dig...
Jag har inte tänkt att betala dom undrar bara om det är vanligt att dom skickar ut massa under tiden man har inledande. Dom borde ju sett det tycker man.
Eller så har dom missat det helt enkelt men vad händer med dom då när tiden gått ut? Kommer dom helt enkelt gå miste om pengar och sen skrivs dom av ändå?
Borde inte bolagen och inkasso mm ta massa upplysningar på mig nu när det har blivit inlett? Har inte hört någonting alls har nu gått 2 veckor sen inledande.

Vart fyller jag i min frus ersättning från f-kassan (mammaledig)?

Se bifogat.

Samt fyller man i att man har tillgångar om man har 10k på ett sparkonto?

Bilagor

• 40E42DB2-2BB5-4F95-A557-C6A51BD666D4.png
    40E42DB2-2BB5-4F95-A557-C6A51BD666D4.png
    285.2 KB · Visningar: 6
Vart fyller jag i min frus ersättning från f-kassan (mammaledig)?

Se bifogat.
Nu ser jag inte hela pappret men det står längst upp inkomster, sen stor det i rutan längre bort Dina egna?
Vad står det mer i rutan efter? Sambo/frus inkomst?

Nu ser jag inte hela pappret men det står längst upp inkomster, sen stor det i rutan längre bort Dina egna?
Jaha du menar på vilken rad haha! Gomorron :) Det är väl övriga inkomster isf?

Din sammanboendes, kr per månad

Skriver man på Övriga inkomster/bidrag kanske?

Så då undrar jag bara vad som räknas till egna tillgångar. Behöver man verkligen skriva in om frugan har 8000 kr på ett sparkonto?

URK! En vecka tog det från att det slutliga skattebeskedet kom, till att ett inkassobolag gjorde upplysning på mig! Vaknade av ett pling i Kivra om att de tagit en Bisnode. Vilka jävla gamar! Jag får så ont i magen! Till saken hör ju dessutom att min deklarerade inkomst är högre än vad som står i skuldsaneringsbeslutet så nu är jag orolig att de ska begära en omprövning. Med blotta ögat ser det ju misstänksamt ut men detta är ju FÖRE skuldsaneringsbeslutet och efter det har jag ju - nästan - haft den inkomst som jag uppgav till KFM men det syns ju inte förrän slutskattebesked 2020. SUCK

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp