Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
URK! En vecka tog det från att det slutliga skattebeskedet kom, till att ett inkassobolag gjorde upplysning på mig! Vaknade av ett pling i Kivra om att de tagit en Bisnode. Vilka jävla gamar! Jag får så ont i magen! Till saken hör ju dessutom att min deklarerade inkomst är högre än vad som står i skuldsaneringsbeslutet så nu är jag orolig att de ska begära en omprövning. Med blotta ögat ser det ju misstänksamt ut men detta är ju FÖRE skuldsaneringsbeslutet och efter det har jag ju - nästan - haft den inkomst som jag uppgav till KFM men det syns ju inte förrän slutskattebesked 2020. SUCK
Men då är det ju inga problem? Omprövningsansökan avslås ju då. Kanske kommer du bli kontaktad för att styrka din inkomst genom att skicka in några lönespecar.

Hej! Har en fråga som jag hoppas ni vet svaret är.
I min betalplan för skuldsanering är min och mannens lån upptagna, han fick brev från kf där det står: en gång om året kommer du få utbetalning från (min) skuldsanering. Betalar dom då pengarna till min man eller till borgenären? Förstår inte den texten.

Hej! Har en fråga som jag hoppas ni vet svaret är.
I min betalplan för skuldsanering är min och mannens lån upptagna, han fick brev från kf där det står: en gång om året kommer du få utbetalning från (min) skuldsanering. Betalar dom då pengarna till min man eller till borgenären? Förstår inte den texten.
Vi har ett gemensamt lån där jag betalar fullt. Jag har aldrig fått något utbetalt. Däremot blir ju skulden fortare betald.

Vi har ett gemensamt lån där jag betalar fullt. Jag har aldrig fått något utbetalt. Däremot blir ju skulden fortare betald.
Det låter som han skickat till kfm att han står på lån åt dig som han vill ha betalt för?

Låter som någon behöver korrigera uppgifter i sin ansökan:)

Men då är det ju inga problem? Omprövningsansökan avslås ju då. Kanske kommer du bli kontaktad för att styrka din inkomst genom att skicka in några lönespecar.

Ja men kfm lär ju ändå påbörja en omprövning eftersom de också bara ser den siffran och inte vad som ligger bakom. Sen kan jag såklart förklara saken men ORKA!

Ja men kfm lär ju ändå påbörja en omprövning eftersom de också bara ser den siffran och inte vad som ligger bakom. Sen kan jag såklart förklara saken men ORKA!

Om igen, det finns riktlinjer för hur mycket man ska ha ökat sin inkomst med innan en omprövning skall anses vara motiverad, dvs en ökning av betalutrymme per månad. Detta är satt till 4000-5000kr/mån.
Hur mycket har Du ökat din årsinkomst med per år?!

Om igen, det finns riktlinjer för hur mycket man ska ha ökat sin inkomst med innan en omprövning skall anses vara motiverad, dvs en ökning av betalutrymme per månad. Detta är satt till 4000-5000kr/mån.
Hur mycket har Du ökat din årsinkomst med per år?!

Angav vid ansökan och utredningen att jag tjänar ca 420 papp om året vilket jag GÖR på en normal heltid. Men det blev ca 100 mer år 2018 eftersom jag det första halvåret jobbade röven av mig med massa övertid eftersom jag då inte hade skusan så jag betalade ju massa skulder. Men efter skusanbeslutet har jag gått ner i vanlig tid och tjänar som jag uppgav (förutom en semesterlön som jag då glömde men det var ju inte väsentligt mycket mer). Men det syns ju alltså inte.

Å andra sidan.

”Om gäldenärens ekonomiska förhållanden förbättrats väsentligt efter beslutet om skuldsanering kan borgenären ansöka om omprövning.” står det i KFM:s ställningstagande.
EFTER beslutet om skuldsanering, står det.
Min högre inkomst var FÖRE beslutet men oavsett vilket måste de väl fråga mig om det för att få veta det?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp