Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Men det är just detta som är märkligt för som @magdaa skriver, så är inte hon inte ens i närheten av pensions åldern och likväl ”tvingas” hon betala till CSN varje månad. Förvisso är ju detta positivt för Er då ni endå avhålls pengar till just betalning till CSN och att den inte läggs på is tills efter saneringen är klar, men jag är fortsatt nyfiken till varför dom hanterar folk olika?

Jag är själv klar med min återbetalning till CSN, så inget som jag personligen drabbas av... ren nyfikenhet bara?!
Har samma nyfikna fundering, blev så snopen eftersom det är att gynna på ett vis. Sen de två betalningsfria månaderna har jag iofs 1500:- mindre men å andra sidan mer än övriga månader

Seg väntan efter att förslag till betalplan skickades ut. Godkände 24 juni.. vet att det tar sin tid.. men hur lång tid har de som fått förslaget på sig innan de måste svara/skriva på? 10 dagar? 3 veckor? Eller finns det någon tumregel på hur lång tid som är rimlig?

Seg väntan efter att förslag till betalplan skickades ut. Godkände 24 juni.. vet att det tar sin tid.. men hur lång tid har de som fått förslaget på sig innan de måste svara/skriva på? 10 dagar? 3 veckor? Eller finns det någon tumregel på hur lång tid som är rimlig?

Dom har tre veckor från dess att dom har tagit emot delgivningen och alla gör inte det direkt. Vissa borgenärer måste nog själva springa till postombudet och hämta ut de rekade breven och det görs nog inte samma dag som avin kommer.

Det var inget strul alls för mig. Likväl tog de nästan 2 månader från dess att betalplanen skickades ut tills dess att jag fick beslutet.

Jag godkände plan 23/4 beslut 19/6 och sen tog det 4 veckor så var skulderna borta från KF

För mig var det 5 veckor från det att jag godkände betalplanen till det att ett beslut kom...

Men det är just detta som är märkligt för som @magdaa skriver, så är inte hon inte ens i närheten av pensions åldern och likväl ”tvingas” hon betala till CSN varje månad. Förvisso är ju detta positivt för Er då ni endå avhålls pengar till just betalning till CSN och att den inte läggs på is tills efter saneringen är klar, men jag är fortsatt nyfiken till varför dom hanterar folk olika?

Jag är själv klar med min återbetalning till CSN, så inget som jag personligen drabbas av... ren nyfikenhet bara?!

Det enda de sa till mig när jag fick min betalplan var att CSN inte gick med på att ingå i saneringen. Ingenting om ålder eller så. Det kan ju vara hur gammalt lånet är, hur mycket man har kvar att betala osv. Jag har inte ringt och frågat.
För mig är det ju bra att betala till CSN än att det pausas.
Jag blir ju av med samma summa varje månad som om inte CSN hade satt sig emot. Förutom betalningsfria månaderna, men det har man ju råd med då.
Dock kan man ju tycka vad man vill om att dom har sådan ”makt”.
Men det är ju staten, och gentemot dem har man ju inget att säga till om.
Allt är ju individuellt i bedömningarna, och man ska inte jämföra sig för mycket med andra, eller ta för mycket ”sanningar” här inne på forumet är mitt råd. För då kanske man blir stressad av inte fullt tillförlitliga svar.
Dock är det skönt att ventilera, men alla har olika förutsättningar, det får man inte glömma.

Ps. Man kan ha sköna avslappnande, lata dagar vid havet, även med skuldsanering.:p Eller hur, @Kimsan72 !

Det enda de sa till mig när jag fick min betalplan var att CSN inte gick med på att ingå i saneringen. Ingenting om ålder eller så. Det kan ju vara hur gammalt lånet är, hur mycket man har kvar att betala osv. Jag har inte ringt och frågat.
Jag blir ju av med samma summa varje månad som om inte CSN hade satt sig emot. Förutom betalningsfria månaderna, men det har man ju råd med då.
Allt är ju individuellt i bedömningarna, och man ska inte jämföra sig för mycket med andra, eller ta för mycket ”sanningar” här inne på forumet är mitt råd. För då kanske man blir stressad av inte fullt tillförlitliga svar.
Dock är det skönt att ventilera, men alla har olika förutsättningar, det får man inte glömma.

Ps. Man kan ha sköna avslappnande, lata dagar vid havet, även med skuldsanering.:p Eller hur, @Kimsan72 !
Csn sa samma till mig.
Sant .. semester äntligen & det känns som en lyx att inte arbeta och ändå få lön!

Håller med ALLT du skriver - verkligen & JAAA, det är ju självklart lysande att Du/Ni fortsätter betala på CSN lånet under skusan perioden. :) Det är mest jag som är nyfiken eftersom det är sååå olika för alla...

Ja bästa Du - jag njuter som bara den. ❤️ Har en vecka kvar på semestern. Sitter dock på min balkong nu med min laptop & konterar fakturor, men de e helt OK för vinglaset har jag med mig... :D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp