Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tas kreditupplysning på el o försäkringar ?
Det visste jag inte.
Aldrig fått någon upplysning när jag bytt el eller tagit bilförsäkring

Aldrig vid försäkring men i princip alltid vid elavtal, eon, vattenfall, Storuman energi, fortum, borås energi och något till har gjort upplysningar. Mest credit safe eller möjligen bisnode, men minns att vattenfall tog full uc.

Vet inte hur jag skriver ikväll men 2500kr var inte mycket i månaden.
Har du låg inkomst?
För dina skulder är nästan som mina har ca En miljon Hua

Jobbar 90 % och har 24480 innan skatt , hyra på 8400 och 1 barn . Så finns inte så himla mycket pengar kvar.
Mellan 2004-2006 när jag hamnade i min karusell med pengar lånade dom ut hejvilt och det var inga problem att låna trots väldigt låg inkomst .

Har en liknande fråga. Om man köper en bil hur är det att försäkra den med skuldsanering? Fick nekat elabonnemang pga skuldsanering när jag försökte byta till ett billigare alternativ. År det samma med bilförsäkring? Känns ju sådär art köpa en bil och sen kanske inte kunna försäkra den.

I dagsläget har jag en bil som inte står på mig, men den överlever inte länge till...
Trafikförsäkring får inga bolag neka eftersom den är lagstadgad. Dock vill man ju oftast ha halv eller helförsäkring. Jag har precis köpt ”ny” bil (jag har skuldsanering) och blev nobbad försäkring av flera bolag (bla det bolag jag själv jobbar på:D) Icaförsäkring, Moderna och ett par till bolag (kommer ej ihåg vilka)var det inga problem hos, så jag har Ica. Jag tecknade via webben, så slipper man förnedringen med att ev bli nekad.
Hade min förra bil också hos Ica, den tecknades när jag hade löneutmätning och 30 anmärkningar typ, inga problem då heller.

Senast ändrad:
Aldrig vid försäkring men i princip alltid vid elavtal, eon, vattenfall, Storuman energi, fortum, borås energi och något till har gjort upplysningar. Mest credit safe eller möjligen bisnode, men minns att vattenfall tog full uc.
Min försbolag tar UC vid tecknade av Företagsförsäkring i vart fall.

Tas kreditupplysning på el o försäkringar ?
Det visste jag inte.
Aldrig fått någon upplysning när jag bytt el eller tagit bilförsäkring

Jag vet att några större elbolag alltid gör en sedvanlig kreditprövning om man som ny kund ska teckna avtal. Sen finns chans att få elavtal även om kreditkontrollen ger negativt utslag men man kan behöva säkerhet genom t.ex. att ha faktura på autogiro och att inte kunna ha kvartalsfakturor som andra kan välja p.ga. risken

Trafikförsäkring får inga bolag neka eftersom den är lagstadgad. Dock vill man ju oftast ha halv eller helförsäkring. Jag har precis köpt ”ny” bil (jag har skuldsanering) och blev nobbad försäkring av flera bolag (bla det bolag jag själv jobbar på:D) Icaförsäkring, Moderna och ett par till bolag (kommer ej ihåg vilka)var det inga problem hos, så jag har Ica. Jag tecknade via webben, så slipper man förnedringen med att ev bli nekad.
Hade min förra bil också hos Ica, den tecknades när jag hade löneutmätning och 30 anmärkningar typ, inga problem då heller.
Jag har alla mina försäkringar i Moderna så därav jag kanske inte blev nekad bilförsäkring.

Motiverade dom varför?
Var en upplysning tagen på detta?
Låter makalöst isåfall

Jag har jobbat med el och man ser till och med vilka som har skuldsanering. Typ ”har skuldsanering”.
Men det märks ofta på den sammanbitna rösten i luren. Folk som bara har små problem är mer gnälliga.

Jobbar 90 % och har 24480 innan skatt , hyra på 8400 och 1 barn . Så finns inte så himla mycket pengar kvar.
Mellan 2004-2006 när jag hamnade i min karusell med pengar lånade dom ut hejvilt och det var inga problem att låna trots väldigt låg inkomst .
Okej visst är det hemskt att dom lånar ut pengar till folk som egentligen inte har råd med lånet.
Då förstår jag.

Okej så om nån med anmärkningar som inte haft något elavtal förut kan bli nekad att få el?
Låter konstigt eller är det så att man inte kan förhandla elen utan får det dyraste avtalet.
För el måste ju alla ha.
Tänker då mest på om nån ska skaffa eget boende för första gången och vill teckna avtal men att anmärkning finns.
Bytt elbolag några gånger tidigare hade inga anmärkningar då i och för sig men aldrig sett att upplysning tagits heller.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp