Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vet du om någon med CSN som inkomst källa, som har blivit beviljad? Har inte läst om någon.

Inte så jag vet nej, någon kanske det skett för men jag vet inte hur det skulle motiveras. Ingen del av csn räknas som inkomst i dessa sammanhang.

Ska jag verkligen försöka kan jag tänka mig att någon som läser 5 år eller mer utbildning skulle kunna få, eftersom man kan räkna med samma låga inkomst alla år saneringen är.. å andra sidan är rätt få utbildningar 5 år eller mer och leder till stt man blir vårdbiträde med 17000 brutto.. snarare läkare eller ingengör som kan förväntas få ganska välbetalda jobb med god betalningsförmåga, och att det avslås därför

@Lasseman om CSN inte godkänner uppskov för skuldsanering och kräver att lån betalas under skuldsanering. Alltså att csn blir betalt under fem års sanering.
Är det vanligt att man gör så? En del har uppskov under skuldsanering o ska börja betala sitt csn efter skuldsaneringen.

@Lasseman om CSN inte godkänner uppskov för skuldsanering och kräver att lån betalas under skuldsanering. Alltså att csn blir betalt under fem års sanering.
Är det vanligt att man gör så? En del har uppskov under skuldsanering o ska börja betala sitt csn efter skuldsaneringen.
Kan tänka mig att det har med ålder och skuldens storlek.
Om du efter de fem åren inte har så många år till pension så kanske de inte ger uppskov då de inte kommer att få tillbaka sina pengar efter skusan.

Vad jag vet ovanligt att dom gör så

Om du efter de fem åren inte har så många år till pension så kanske de inte ger uppskov då de inte kommer att få tillbaka sina pengar efter skusan.

Få som går på CSN vis hög ålder :)

Tänkt samma tanke.

Vad jag vet ovanligt att dom gör så
Ok - kanske pga att lånen annars avskrivs i samband med pensionsavgång. Gamla lån från den tiden när en viss procent av årsinkomsten utgjorde underlag för vad som skulle betalas. Märkligt nog så tar csn ut högre avgift i förslaget för skuldsanering än vad det skulle vara under ”vanliga omständigheter”.

Ok - kanske pga att lånen annars avskrivs i samband med pensionsavgång. Gamla lån från den tiden när en viss procent av årsinkomsten utgjorde underlag för vad som skulle betalas. Märkligt nog så tar csn ut högre avgift i förslaget för skuldsanering än vad det skulle vara under ”vanliga omständigheter”.
Får du behålla pengarna till inbetalning av CSN el dessa tas från ditt förbehållsbelopp ? ( kommer inte ihåg)

Får du behålla pengarna till inbetalning av CSN el dessa tas från ditt förbehållsbelopp ? ( kommer inte ihåg)
De tas inte från mitt förbehållsbelopp. Så jag får förbelopp + det som csn ska ha eftersom de inte gick med på uppskov under skuldsanering. Troligen pga ålder & de regler som gäller i detta fall. Har skött det sedan 90-talet prickfritt hela vägen.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp