Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det enda jag läst om är att om den som inte har löneutmätning/skuldsanering tjänar mer än den som har utmätning/sanering så får den stå för större delen av hyran osv.
Ja, så är det ju. Frågan är hur fördelningen blir om en har skuldsanering och den andra får utmätning. I vårt exempel har min man noll inkomst och jag får stå för allt. Jag har skuldsanering och får behålla 19000. Om han får inkomst kommer han att få utmätning och jag måste begära omprövning (för att han får inkomst). Undrar hur de kommer att räkna då. Skulle tippa på att jag kommer att få betala lika mycket mer som han får behålla, eller att det till och med blir så att vi inte längre kommer att ha någon buffert kvar pga hans utmätning.

Bu
Ja, så är det ju. Frågan är hur fördelningen blir om en har skuldsanering och den andra får utmätning. I vårt exempel har min man noll inkomst och jag får stå för allt. Jag har skuldsanering och får behålla 19000. Om han får inkomst kommer han att få utmätning och jag måste begära omprövning (för att han får inkomst). Undrar hur de kommer att räkna då. Skulle tippa på att jag kommer att få betala lika mycket mer som han får behålla, eller att det till och med blir så att vi inte längre kommer att ha någon buffert kvar pga hans utmätning.
Bufferten tror jag inte du blir av med men däremot en del av hyran och till andra kostnader.

Ert totala förbehåll kommer vara detsamma. Behovet av buffert förändras ju inte av att hushållets inkomst ändras

Ert totala förbehåll kommer vara detsamma. Behovet av buffert förändras ju inte av att hushållets inkomst ändras
Hur funkar det rent praktiskt då? Ser min mans ”kronofogde” min skuldsanering? Så de vet hur de ska räkna in min buffert?

Hur stor är då din del av hyran/bostadskostnaden och har ni barn? Det låter ganska bra att få behålla 19000. ☺

Hur stor är då din del av hyran/bostadskostnaden och har ni barn? Det låter ganska bra att få behålla 19000. ☺
Ja, vi har barn (1) och jag har ju 100% av boendekostnaden och allt övrigt eftersom han inte har nån inkomst just nu.

Hur funkar det rent praktiskt då? Ser min mans ”kronofogde” min skuldsanering? Så de vet hur de ska räkna in min buffert?

Man kan se att du har skuldsanering. Din buffert är ju helt ointressant för hans eventuella löneutmätning. Bufferten är ju något som du får behålla extra i din betalplan.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp