Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Mina ökar cirka 500 vilket blir plus minus noll typ men jag betalar extra på dom minsta så har fått bort en del skulder. De avgifter jag menade var avgifter som lånebolaget/inkasso lagt på. På vissa lån uppgår detta till flera tusen..

Svart jobbar ni? Var kommer extra pengar ifrån? Extra pengar lär ju inte finnas kvar från förbehållsb.

Jag har ironiskt nog lånat ut en stor summa pengar till en nära familjemedlem för några år sedan och får pengarna tillbaka betalade lite då och då, och dom återbetalningarna går raka vägen till KF :)

Grundavgiften 600 kr är varje år för varje emål. Resten av avgifterna är engångsgrejjor.

Aha, aja vissa skickar ju varje faktura slås dom ihop sen? Eller kommer man ha 180 ärenden?

Men för helvete, ska är det 600 per år? Trodde det var en engångs avgift.

Bolagen lägger ju på 380kr så är ju en tusenlapp per år till per lån

Tycker också de är konstigt. Mina skulder har ökat 3.000 på en månad, fast dom fick 10.000 vid lön. Allt detta är skumt.

Tycker också de är konstigt. Mina skulder har ökat 3.000 på en månad, fast dom fick 10.000 vid lön. Allt detta är skumt.

Inget direkt skumt, dina räntor är högre än vad dom kan utmäta. Utmätning är ingen avbetalningsplan i sig.

Aha, aja vissa skickar ju varje faktura slås dom ihop sen? Eller kommer man ha 180 ärenden?

Varje verkställt utslag är ett ärende, så det beror på hur det hanteras. Det händer att en enstaka måmadsbetalning skickas separat och resten av lånet senare, och händer också att ett utslag kan omfatta flera olika skulder. Kan tex vara elräkning, prenumeration på illustrerad vetenskap och en gammal hyresskuld som man skickar in i samma föreläggande.

Jag har skulder strax över miljonen och bestämde mig för ett tag sedan att släppa alla skulder. Har nu fått första delgivningskvitton från kfm. Vad händer nu? Jag har inget att utmäta så hur lång tid tar det innan löneutmätning kommer igång?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp