Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag har löneutmätning sedan november med 14,900 kr. Mina skulder ligger på drygt 900 000 kr. Dom varken ökar eller minskar via löneutmätningen. Har en del lån med bra ränta och en del med sämre och vissa enskilda skulder minskar okej. Tänker att skuldsanering inte är aktuellt? Tänker jag rätt?

Det låter som ett glasklart fall för skuldsanering. Det enda kruxet skulle väl vara om skulderna är för nya. I så fall är det bara att söka igen så fort som möjligt.

Jag har löneutmätning sedan november med 14,900 kr. Mina skulder ligger på drygt 900 000 kr. Dom varken ökar eller minskar via löneutmätningen. Har en del lån med bra ränta och en del med sämre och vissa enskilda skulder minskar okej. Tänker att skuldsanering inte är aktuellt? Tänker jag rätt?

Det känns ju likväl inte som att Du kan komma att bli skuldfri inom överskådlig tid & då kan väll en skuldsanering komma på fråga...

Du är kanske kvalificerat insolvent.. Om det är skäligt med en skuldsanering går det inte att gissa sig till.

Tack för input! Får se hur löneutmätningen utvecklar sig, första månaderna har i princip bara gått till avgifter av olika slag sedan har jag möjlighet att även betala in lite på sidan av satt säga.

Tack för input! Får se hur löneutmätningen utvecklar sig, första månaderna har i princip bara gått till avgifter av olika slag sedan har jag möjlighet att även betala in lite på sidan av satt säga.
Kommer fortsätta bara gå till avgifter. Sitter här 2,5 år senare ungefär och skulden har enbart ökat (inga nya skulder), utan dessa avgifter som läggs på. Sök tycker jag!!

Avgifterna blir framförallt avgörande om man har många skulder, det är 600 kr per mål och år.

Kan man då pynta in extra så man blir av med minsta skulden kan man lägga dom pengarna på nästa skuld osv. Snöbollseffekten funkar bra om man har extra pengar att pynta in :)

Avgifterna blir framförallt avgörande om man har många skulder, det är 600 kr per mål och år.

Men för helvete, ska är det 600 per år? Trodde det var en engångs avgift.

Bolagen lägger ju på 380kr så är ju en tusenlapp per år till per lån

Senast ändrad:
Men för helvete, ska är det 600 per år? Trodde det var en engångs avgift.

Bolagen lägger ju på 380kr så är ju en tusenlapp per år till per lån

Grundavgiften 600 kr är varje år för varje emål. Resten av avgifterna är engångsgrejjor.

Min skulder ökar med 1000 kr varje dag. Löneutmätning ca 15500kr/mån. Den ekvationen är förödande....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp