Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Du kan bara ha löneutmätning från det ställe där inkomst finns.
Du måste kontakta KF och redogöra för hur Din verklighet verkligen ser ut...
När jag prata med kfm sa jag flera ggr att jag är tjänstledig från mitt jobb för att prova ett annat yrke i tre månader men att jag blev lurad och blir utan inkomst i 1,5 månad innan jag får börja på mitt gamla jobb igen. Jag trodde att jag skulle ha utmätning från jobbet jag provade nu tills jag börjar på gamla jobbet. Rörigt det vart nu då.

När jag prata med kfm sa jag flera ggr att jag är tjänstledig från mitt jobb för att prova ett annat yrke i tre månader men att jag blev lurad och blir utan inkomst i 1,5 månad innan jag får börja på mitt gamla jobb igen. Jag trodde att jag skulle ha utmätning från jobbet jag provade nu tills jag börjar på gamla jobbet. Rörigt det vart nu då.

Jaaa vännen, dessvärre lite rörigt, men för Din egen skull: ring till KF och försök få dom att förstå... :)

Tio dagar har nu passerat sedan min betalplan skickades ut till mina borgenären... Tycker det är ytterst märkligt att dom inte tagit nya kreditupplysningar på mig för att se ”dags status”...
Ni med skuldsanering: togs det inga kreditupplysningar i samband med att betalplan skickades ut?!
Tycker förvisso att min handläggare tydligt har redovisat alla ”konstigheter” gällande mig såsom varför min deklarerade inkomst är högre än månadslön, vem som betalar min leasingbil, att dottern har flyttat, men att hon i skrivande stund fortsatt är skriven hos mig, etc etc...
Likväl känns det konstigt att inga upplysningar är tagna på mig.... anyone...någon input till detta ?! :rolleyes:

Som med allt annat så varierar det nog hur många som tar upplysning eller hur snabba de är. Om jag minns rätt var det bara några stycken som tog efter mitt förslag hade skickats ut. Har även för mig att det var någon som tog vid själva inledandet. Däremot tog inte alla jag var skyldig upplysningar :)

Som med allt annat så varierar det nog hur många som tar upplysning eller hur snabba de är. Om jag minns rätt var det bara några stycken som tog efter mitt förslag hade skickats ut. Har även för mig att det var någon som tog vid själva inledandet. Däremot tog inte alla jag var skyldig upplysningar :)

Självklart är det så... Jag skrev av ren nyfikenhet :) Tycker likväl att det är konstigt att typ inkasso bolaget Lowell (fd. Lindorff), som jag har noterat är ett av de företag som nästintill konsekvent motsätter sig skuldsaneringar, inte har tagit en upplysning...
Intrum tog dock en Creditsafe på mig vid inledandet... but that's it !

Större flöde än normalt har jag dock noterat av "anonyma medlemmar" på min Linked In sida har jag dock noterat de senaste dagarna. Har svårt för att tro att det enkom skulle vara rekryterare och säljare som är inne och "hälsar på"... :D

Självklart är det så... Jag skrev av ren nyfikenhet :) Tycker likväl att det är konstigt att typ inkasso bolaget Lowell (fd. Lindorff), som jag har noterat är ett av de företag som nästintill konsekvent motsätter sig skuldsaneringar, inte har tagit en upplysning...
Intrum tog dock en Creditsafe på mig vid inledandet... but that's it !

Större flöde än normalt har jag dock noterat av "anonyma medlemmar" på min Linked In sida har jag dock noterat de senaste dagarna. Har svårt för att tro att det enkom skulle vara rekryterare och säljare som är inne och "hälsar på"... :D

Det var bara två av 25 som tog en upplysning på mig när betalplanen skickades ut, noterade dock precis som du att jag fick en del besökare på min Linked In. Är knappt inne där, så aktiviteten brukar inte vara speciellt hög annars...

Det var bara två av 25 som tog en upplysning på mig när betalplanen skickades ut, noterade dock precis som du att jag fick en del besökare på min Linked In. Är knappt inne där, så aktiviteten brukar inte vara speciellt hög annars...
Varför just linked? Vad är syftet? Var tror dem att de ska hitta där? Kan det vara av ren nyfikenhet för att få ett ansikte på folk?

Ingen av alla 30 har tagit kreditupplysning på mig hittils och då är jag nästan i mål. Två veckor kvar innan beslutet vinner laga kraft.

Däremot dyker det upp denuntiationer och fakturor på vissa fortfarande. Lite irriterande men det kanske är så det är? De hoppas man ska betala ändå förmodligen.

Senast ändrad:
Varför just linked? Vad är syftet? Var tror dem att de ska hitta där? Kan det vara av ren nyfikenhet för att få ett ansikte på folk?

Nja, dom vill kanske se hur man arbetat historiskt. Om man har stått ”mellan jobb”, vilka typer av arbeten man har haft helt enkelt... Det finns ju ingen typ av personlig info där...bara affärsrelaterat... :)

Du fyller ju i all information i en ansökning, linkedin är ett snabbt sätt att verifiera hela ditt arbetsliv.

Har ju 10 tal sökningar varje vecka och besök. Ibland headhunters som kontaktar en därifrån.

Du fyller ju i all information i en ansökning, linkedin är ett snabbt sätt att verifiera hela ditt arbetsliv.

Har ju 10 tal sökningar varje vecka och besök. Ibland headhunters som kontaktar en därifrån.

Klockrent för nätverkande... och skapa affärskontakter. :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp