- Meddelanden
- 10 142
- Mottagna reaktioner
- 6 672
- Poäng
- 4 477
Tack.❤️Kämpa på ☺
Är så tacksam över en ny chans i livet.
Tack.❤️Kämpa på ☺
Kanske @Lasseman kan förklara varför borgenärerna drar tillbaks sina fordringar, för själv är jag osäker på detta...![]()
Betalas grundavgiften tillbaka när de återkallar sitt ärende ?Kanske säljer fordran, behöver inte återkallas för det dock, kanske gjort någon uppgörelse eller inte tycker det är värt grundavgiften
Betalas grundavgiften tillbaka när de återkallar sitt ärende ?
Såg nämligen på Intrum när de återkallat mitt ärende att de minus 600 de betalade för att ansöka om verkställighet försvann.
@Lasseman
Tack för informationen.Nej, den är dock det första som betalad vid löneutmätning, men om den inte är betald när dom återkallar får dom en faktura på 600kr från kfm
Horribelt!Fick iväg min nya ansökan 29/3. Nu är det bara att vänta och hoppas. Någon gång i början av september bör de ringa och ställa lite frågor. Hoppas det går bättre denna gång för mig. Har nu betalat nästan 450 t sek under två års utmätning och två skatteåterbäringar.
Min skuld hos KFM har inte minskat iaf……..
Nej, eftersom det är ett spelmissbruk som är nästan hela orsaken till skulderna så tyckte de inte att det fanns en tydlig brytpunkt i min skuldsättning när jag fick avslag i augusti förra året (2018). Jag tog mitt sista lån i december 2016 och har inte spelat sedan i slutet av dec 2016.Horribelt!
Fick du det som anledning till avslag, att du kunde betala tillbaka via utmätning?
Ja så var det ju och visst har du även gått i behandling och har intyg?Nej, eftersom det är ett spelmissbruk som är nästan hela orsaken till skulderna så tyckte de inte att det fanns en tydlig brytpunkt i min skuldsättning när jag fick avslag i augusti förra året (2018). Jag tog mitt sista lån i december 2016 och har inte spelat sedan i slutet av dec 2016.
Jag har ca 1,4 MSEK i skuld hos KFM och ytterligare ca 0,2 MSEK som ligger utanför KFM (bla en privatperson som inte vill ha det där, men den skulden kommer ingå i en ev. skuldsanering).
Japp. Intyg från två olika "psykologer". Har faktiskt ett ganska stort hopp om att jag ska få det denna gång.Ja så var det ju och visst har du även gått i behandling och har intyg?