Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fick idag mitt skriftliga beslut.
Yes, jag fick buffert på 900 kr/mån. Behövs.

"Kronofogden beslutar att inleda skuldsanering för dig. Din skuldsanering startar i juni, 2019".

"Du ska börja betala i juli..."..."juni och december är betalningsfria månader".

När jag fick besked via telefon sa handläggaren att utmätning nu stoppas.
Vore trevligt med full lön i maj och juni och skatteåterbäring. Har ingen skuld till staten och då finns det en chans att få behålla (under 10 k).

Bedömning:
"Du lever upp till villkoren för att få skuldsanering"

- inte betala inom överskådlig tid
- en skuldsanering är skälig med hänsyn till mina personliga och ekonomiska förhållanden
- jag har huvudsakliga intressen i Sverige
- jag har inte näringsförbud

Puh.
Grattis!!! Måste kännas underbart!!

Fick idag mitt skriftliga beslut.
Yes, jag fick buffert på 900 kr/mån. Behövs.

"Kronofogden beslutar att inleda skuldsanering för dig. Din skuldsanering startar i juni, 2019".

"Du ska börja betala i juli..."..."juni och december är betalningsfria månader".

När jag fick besked via telefon sa handläggaren att utmätning nu stoppas.
Vore trevligt med full lön i maj och juni och skatteåterbäring. Har ingen skuld till staten och då finns det en chans att få behålla (under 10 k).

Bedömning:
"Du lever upp till villkoren för att få skuldsanering"

- inte betala inom överskådlig tid
- en skuldsanering är skälig med hänsyn till mina personliga och ekonomiska förhållanden
- jag har huvudsakliga intressen i Sverige
- jag har inte näringsförbud

Puh.
Grattis och bra jobbat!
Då får du en bra grund att stå på! ☺

Tack allihopa:)
Det känns oerhört befriande att inte "behöva" jaga lån för att lösa lån.

Perioden jag fick är juni-november 2019 så jag antar att ett slutgiltigt beslut kommer senast i november.

Oj, så långt framåt i tiden... :) Min betalplan skall börja gälla från juli...om den går igenom, vill säga :)

Oj hade ni betalningsfritt under inledande till beslut ?

Jag hade ett fast belopp att betala under inledande och sedan när betalplanen gick igång blev beloppet de beslutat om :)

Jag hade ett fast belopp att betala under inledande och sedan när betalplanen gick igång blev beloppet de beslutat om :)
De har samma men om inledande infaller i november alt maj så kommer betalningen igång januari och juli.

@Kimsan72 Jag börjar betala i juli men perioden sträcker sig fr juni till november.

Vad denna period är anar jag bara - slutbesked i frågan kanske.

Nej, betalar ungefär som med utmätning.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp