Hej
Jag har under en längre tid läst mycket på detta forum om hur många andra har det. Jag har själv under många år, ca 15 år haft skulder och betalat stora summor till olika inkassobolag. Dels genom egen lön men även de sista åren behövt låna för att överleva varje månad med mat till familjen.
Vi har nu ansökt om skuldsanering och detta gjorde vi den 22 januari.
Jag önskar fråga om det är någon mer som har ansökt vid den tiden och fått svar?
Hur lång tid har det tagit från att ni blivit kontaktade tills ni fått inledande?
Ringer de från något speciellt nummer?
Tack för att ni tog er tid att läsa.
Hoppas att ni alla får hjälp och snart mår bra igen

Det är inte säkert att de är lyckligare för det och de kanske är överbelånade själv.Varit lite deppig idag (av olika anledningar, ekonomisk oro under skuldsanering ett skäl) men mår alltid lite bättre av att läsa här. Det är så skönt att ha ett andrum på nätet där många vet hur det är att vara fattig utan att det syns ”utåt”.
Som när kollegorna på jobbet pratar om sommarplaner och vi inte har en enda just nu (mer än att ha hemester). Som när jag ivrigt försvarar bensinupprorets kämpar och kollegor gärna betalar en hög bensinskatt för miljön ”för det har vi ju faktiskt råd med”. Jag känner mig inte hemma där, men här kan jag tillfälligt känna lite gemenskap.
Ha en fin helg! Heja oss!
Det är inte säkert att de är lyckligare för det och de kanske är överbelånade själv.
Glädjs åt det där framme.❤️